„Fabricat în Ţara lui Andrei”, cea mai mare competiţie de afaceri sociale, vine în Craiova

1
955

Petrom a lansat „Fabricat în Țara lui Andrei”, o competiţie adresată tuturor celor care vor să dezvolte afaceri sociale în comunităţile locale din România, zece proiecte urmând să primească finanţare în valoare totală de până la 350.000 de euro. Competiţia este organizată în parteneriat cu Fundaţia NESsT şi se adresează ONG-urilor, PFA-urilor (persoane fizice autorizate), SRL-urilor şi întreprinderilor individuale. Înscrierea a început la finele lunii ianuarie şi se încheie pe 4 martie a.c.

Pentru a se înscrie, participanţii trebuie să aibă o idee care corespunde unei probleme sociale şi poate deveni o afacere funcţională. În luna martie, un juriu va selecta 20 dintre cele mai bune idei, iar iniţiatorii vor beneficia de pregătire şi consultanţă pentru a-şi transforma ideea în plan de afaceri. Totodată, cei 20 de finalişti vor primi sprijin financiar în limita a 1.500 de euro pentru a realiza o cercetare locală în comunităţile vizate. Până la finele anului, din cei 20 de finalişti, zece vor primi finanţări pentru demararea afacerilor sociale. În noiembrie 2013, cele 20 de planuri de afaceri vor fi evaluate şi se vor alege zece câştigători, iar fiecare din aceştia va primi finanţare nerambursabilă pentru iniţierea afacerii. De asemenea, vor beneficia de consultanţă din partea experţilor.

Întâlnire adresată celor cu idei de afaceri

Luni, 11 februarie, la Hotel Europeca din Craiova va avea loc şi prima sesiune de informare. Evenimentul va începe la ora 10.00 şi se adresează celor care au o idee de afacere ce îşi propune să creeze locuri de muncă şi să rezolve o problemă socială în comunităţile din România. În perioada 11-20 februarie, reprezentanţii Petrom şi experţii Fundaţiei NESsT vor răspunde întrebărilor tuturor celor care doresc să participe în competiţie. În cadrul întâlnirii, participanţii vor putea afla detalii despre: conceptul de afacere socială şi evoluţia acestuia în România; modelul de business social şi şansele pe care acesta le are ca să contribuie la dezvoltarea economică a ţării noastre; cine se poate înscrie în „Fabricat în Ţara lui Andrei”; detalii despre completarea formularelor de aplicare; detalii despre procesul de evaluare şi criteriile de selecţie, etapele de proiect. “Am organizat aceste întâlniri informative pentru a vorbi despre afacerile sociale şi despre cum pot deveni o soluţie pentru problemele societăţii româneşti”, a declarat Mona Nicolici, manager relaţii comunitare Petrom. Craiova este primul oraş din seria celor cinci în care vor avea loc sesiuni de informare. Următoarele localităţi sunt: Bucureşti – 13 februarie, Constanţa – 14 februarie, Bacău – 18 februarie şi Oradea – 20 februarie.

 

Proiectul “Fabricat în Ţara lui Andrei” are două obiective: să creeze locuri de muncă şi să rezolve o parte din problemele sociale ale comunităţilor româneşti. A fost gândit sub forma unei competiţii complexe care, în primul rând, educă participanţii în spiritul antreprenoriatului social, apoi le oferă acestora finanţare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabilă.

 

„Ţara lui Andrei” susţine proiecte inspirând comunităţile din România să intre în acţiune şi să-şi schimbe viaţa în domenii-cheie: crearea de locuri de muncă, acces la educaţie non-formală şi cultivarea spiritului civic. Valorile „Ţării lui Andrei” sunt spiritul civic, spiritul de întreprinzători, educaţia (non-formală) şi inovaţia. „Ţara lui Andrei” este o mare comunitate orientată către soluţii, o comunitate a celor care nu se dau înapoi de la a lupta pentru a-şi transforma iniţiativele în realitate. Cetăţenii „Ţării lui Andrei” sunt oamenii cu spirit de lider, orientaţi către soluţii.

1 COMENTARIU

Comments are closed.