Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a publicat modelele de subiecte pentru elevii clasei a XII-a, care vor susţine, în acest an, atestatul la informatică

0
727
 Inspectoratul Şcolar Judeţean  (ISJ) Dolj a publicat modelele de subiecte pentru elevii care vor susține atestatul la informatică . Este vorba despre elevii de clasa a XII-a de la specializarea matematică-informatică. Documentele prezentate de  ISJ Dolj vizează baze de date, subiecte propuse pentru programare și birotică. Acestea pot fi descărcate de pe site-ul ISJ Dolj.

„În conformitate cu O.M.E.C.T.S. nr. 4843 din 27.08.2009 privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfășurare a examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică, Consiliul Consultativ pentru disciplina informatică al Inspectoratului Școlar Județean Dolj a stabilit subiectele pentru proba practică din cadrul examenului de atestare a competentelor profesionale ale absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică din anul şcolar 2023-2024”, se precizează în informarea Inspectoratului Școlar Județean Dolj.

Prevederile metodologiei din 2009

Articolul 6 „Proba de specialitate constă în:

a) probă practică: realizarea practică pe calculator a cerințelor din biletul extras în ziua probei. Biletul va cuprinde 3 subiecte:

  • (i) un subiect privind sistemele de gestiune a bazelor de date;
  • (ii) un subiect de programare;
  • (iii) un subiect vizând sisteme de operare sau abilități de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint.

b) proiect: prezentarea și motivarea teoretică a unui proiect (produs soft) realizat în timpul orelor de laborator, al ultimului an de studiu; produsele pot fi realizate și în echipă (2-3 elevi), în funcție de complexitatea proiectului.”

Articolul 11 – „(1) Examenul se desfășoară în perioada 1-30 mai. Comisia de examen din fiecare unitate școlară va elabora graficul propriu de desfășurare a examenului de atestare a competențelor profesionale.

(3) Graficul de acțiuni privind organizarea și desfășurarea probelor cuprinde:

a) perioada pentru înscrierea candidaților și depunerea proiectelor (cu 10 zile înainte de data desfășurării examenului);

b) programarea pe zile și ore a candidaților, în ordine alfabetică, pe clase (grupe) și specializări.

(4) Proba de specialitate se desfășoară în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susține în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitățile școlare liceale.”

Articolul 12 – „(1) Subiectele pentru proba practică se elaborează la nivelul județului/municipiului București, în cadrul consiliului consultativ al disciplinei și sunt avizate de inspectorul de specialitate. Subiectele se transmit către unitățile de învățământ de nivel liceal, până la începerea semestrului al II-lea, în vederea comunicării acestora candidaților.

(2) Tema și conținutul fiecărui proiect vizând realizarea unei aplicații software se stabilesc la nivelul unității de învățământ, în acord cu fiecare candidat și cu profesorul de informatică de la clasă.

(3) Lista temelor stabilite conform prevederilor alin. (2), conținând fiecare temă validată, în momentul alegerii acesteia, prin semnătură, de către candidat, se afișează până la începutul semestrului al II-lea.

(4) La selectarea temelor se va ține cont de competențele prevăzute la art. 5 alin. (2), avându-se în vedere, în special, aplicabilitatea practică și un grad de complexitate echilibrat în raport cu competențele dobândite pe parcursul liceului la disciplinele Informatică și Tehnologia informației și a comunicațiilor.

(5) În ziua și la ora anunțate prin grafic, fiecare candidat va extrage biletul pentru proba practică, va aborda practic subiectele, apoi va prezenta în fața comisiei de examen proiectul corespunzător instruirii profesionale și științifice.

(6) Proiectul elaborat de candidat va fi depus la secretariatul unității de învățământ și va fi însoțit de un referat întocmit de profesorul îndrumător, cu privire la modul de realizare a acestuia, conținând și rezultatul preliminar al evaluării proiectului de către profesor, consemnat prin admis/respins.”