Ligia Deca, consilier prezidenţial: “Clase mai mici , pentru a ne putea concentra mai mult individual, pe parcularităţile copiilor”

0
534
Într-o dezbatere publică, Ligia Deca, consilier prezidenţional pentru Educaţie, a precizat că accentul trebuie pus pe dezvoltarea individuală a particularităţilor copiilor.„Școala online, știm cu toții, nu a fost posibilă pentru toți copiii României. Cu bune sau cu rele, școala online a asigurat un minim de conectare la educație, însă aproximativ 40% dintre elevi, dacă ne luăm după unele studii, nu au avut acces la învățământ online, și nu vorbim de învățământ online de calitate, vorbim de învățământ online în general”, a declarat Ligia Deca, consilier prezidențial, în cadrul unei dezbateri organizate de Asociația Valentina România, pe tema drepturilor copilului, citată de edupedu.ro.

Aceasta a explicat care sunt dezavantajele învățării online, cele legate de integrarea și interacțiunea elevilor: „Învățarea la distanță a asigurat în anumită măsură dezvoltarea cognitivă, însă așa cum spuneam, avem carențe în ceea ce privește capacitatea copiilor de a se integra în medii sociale, de a-și exersa abilitățile care țin de interacțiune socială, emoțională și mai este un aspect despre care vorbim destul de puțin, și anume faptul că în zonele unde limba vorbită în familie este diferită de limba vorbită la școală, copiii s-au dezobișnuit să vorbească limba pe care o vorbesc în mod normal la școală”.

Ligia Deca a precizat ce soluții sunt propuse pentru educația remedială: „Nu poți să faci și remedial și școală clasică în același format, în aceeași zi și cu aceiași oameni. E clar că avem nevoie de metode diferite de livrare, de actori diferiți implicați și de accente diferite puse în funcție de perspectiva și de nevoile fiecărui copil. De exemplu, Comisia Europeană ne pune într-un studiu bunele practici pe care alte țări le-au experimentat: de exemplu, se crește dimensiunea staffului școlilor pentru asigura mai mult suport profesorilor și elevilor”.

„Putem crea clase mai mici pentru a ne putea concentra mai mult individual, pe particularitățile copiilor. Putem crește nivelul de competențe digitale în așa fel încât mediul digital să vină să asiste în individualizarea procesului de învățare și putem crea instrumente de colaborare mult mai apropiate între autorități, mediul asociativ, sistemul de învățământ și aș adăuga eu și zona de expertiză, pentru că avem printre noi și reprezentanți ai mediului universitar care au pus umărul serios în această perioadă pentru a ține cumva sistemul educațional pe șine”, a adăugat consilierul prezidențial.