Peste 42% din copiii din România cu vârsta de 15 ani au dificultăţi în domeniul alfabetizării funcţionale, arată date statistice prezentate, ieri, la o conferinţă pe această temă, sub numele „România Educată”, organizată la Cluj de Administraţia Prezidenţială, Departamentul Educaţie şi Cercetare în colaborare cu Facultatea de Studii Politice, Administrative şi ale Comunicării din UBB. Potrivit datelor prezentate, în septembrie 2012 a fost publicat primul raport al EU High Level Group of Experts on Literacy, care cuprinde cinci capitole despre nivelul analfabetismului funcţional în Europa, dar şi recomandări de reducere a acestuia. Din acest raport, dar şi din datele existente la nivel european rezultă că sistemul educaţional românesc are probleme serioase în ceea ce priveşte alfabetizarea funcţională şi multiplă, elevii români situându-se pe locul 49 din 65 la testarea PISA din 2009, la secţiunea lectura şi înţelegerea textului. La secţiunea matematică şi la ştiinţe România s-a situat pe locul 47. La nivelul Europei, după România se mai află doar Albania.