Europarlamentarul Marian Jean Marinescu : “Pasagerii feroviari vor avea niveluri ridicate de protecție comparabile cu pasagerii aerieni”

0
84

        Parlamentul European și Consiliul au ajuns la un acord provizoriu privind modernizarea drepturilor călătorilor din transportul feroviar.

Acordul asigură o mai bună protecție a pasagerilor în caz de întrerupere a călătoriei și clarifică normele de aplicare și tratare a plângerilor. De asemenea, oferă acces mai bun la informații și îmbunătățește semnificativ drepturile pasagerilor cu handicap sau cu mobilitate redusă. În plus, noile norme vor asigura mai multe spații pentru biciclete. Trenurile noi și trenurile care au fost supuse unor renovări majore vor trebui să dispună de spațiu dedicat pentru a transporta un număr adecvat de biciclete. “Pasagerii feroviari vor avea niveluri ridicate de protecție comparabile cu pasagerii aerieni. Salut acordul dintre Parlamentul European și Consiliu privind îmbunătățirea semnificativă a drepturilor călătorilor pe trenurile din întreaga Europă. Potrivit acestui acord, dacă un tren va întârzia mai mult de 100 de minute, pasagerii vor putea opta pentru o altă conexiune de tren sau autobuz, cu o garanție care va fi rambursată de compania care a emis biletul de tren inițial. De asemenea, va fi îmbunătățit accesul la serviciile feroviare pentru persoanele cu dizabilități și mobilitate redusă. Mai mult, noua legislație impune crearea de spații desemnate pentru transportul de biciclete în fiecare tren”, susţine europarlamentarul Marian Jean Marinescu, într-o postarea pe facebook.

Calea ferată este un sector greu încercat de pandemie”

În cele din urmă, acordul propus clarifică circumstanțele extraordinare (precum condițiile meteorologice extreme sau pandemia), în care operatorii ar fi scutiți de obligația de a plăti despăgubiri, întrucât aceștia nu ar fi în măsură nici să evite astfel de evenimente, nici să împiedice consecințele acestora). Însă, în astfel de cazuri, pasagerii au întotdeauna dreptul la rambursarea în totalitate a sumei plătite pentru bilete, la redirecționare și la asistență. Acest lucru este în conformitate cu legislația aplicabilă altor moduri de transport. “Calea ferată este un sector greu încercat de pandemie. De aceea, salut acest acord, care va juca un rol fundamental în decarbonizarea economiei europene. Nu putem, pe de o parte, să susținem că transportul feroviar este viitorul și, pe de altă parte, să nu oferim operatorilor feroviari mijloacele necesare pentru a efectua reformele necesare. Pentru a asigura condiții de concurență echitabile cu alte moduri de transport, se va putea activa o clauză de forță majoră în caz de circumstanțe excepționale, cum ar fi dezastrele naturale, terorismul sau pandemiile. Această clauză nu scutește însă întreprinderile feroviare de organizarea redirecționării calatoriilor anulate, sau de rambursarea biletelor”, a mai spus deputatul european.