Finanțare de un milion de euro pentru ca pompierii români și bulgari să facă zona transfrontalieră „o regiune sigură”

0
441

Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Dolj au anunțat, ieri, într-o conferință de presă, lansarea proiectului ,,Eficientizarea acțiunilor comune de răspuns în cazul situațiilor de urgență” (Streamlining the joint response actions in emergency situations) – code ROBG – 351”, finanţat prin Programul de cooperare transfrontaliera Interreg V-A Romania – Bulgaria, Axa prioritară  3 – ,,O regiune sigură”. Proiectul, desfășurat în parteneriat, de Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) și Directoratul General pentru Siguranță la Foc și Protecție Civilă (Bulgaria) vizează achiziții de echipamente pentru ambele părți, dar și organizarea unor sesiuni comune de antrenament, care se vor desfășura în Poligonul de la Balchik (ce va fi reabilitat în cadrul acestui proiect), pentru creșterea siguranței în zona transfrontalieră.

Proiectul ,,Eficientizarea acțiunilor comune de răspuns în cazul situațiilor de urgență” (Streamlining the joint response actions in emergency situations) – code ROBG – 351”, finanţat prin Programul de cooperare transfrontaliera Interreg V-A Romania – Bulgaria, Axa prioritară  3 – ,,O regiune sigură” a demarat chiar de ieri, după cum a explicat prim-adjunctul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), colonel Daniel-Marian Dragne, în cadrul conferinței de presă organizată la Craiova. Valoarea fondurilor atrase este de 1.008. 946,32 euro, iar perioada de implementare este de 3 ani. Inspectoratul General Pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) deține calitatea de beneficiar lider în cadrul proiectului, având ca partener Directoratul General pentru Siguranță la Foc și Protecție Civilă din Bulgaria, reprezentat la conferință de comandantul Yuliyan Gruncharov.

Obiectivul general este eficientizarea răspunsului comun în situații de urgență, în zona transfrontalieră, prin antrenamente comune în poligoane specializate, achiziționarea de echipamente și îmbunătățirea cadrului operațional comun pentru situații de urgență.

Exerciții comune și achiziții de echipamente pentru ambii parteneri

Mai exact, autoritățile vor să realizeze acest obiectiv general prin îmbunătățirea intervenției serviciilor de urgență profesioniste în zona transfrontalieră – prin modernizarea poligonului pentru misiuni de căutare și salvare din mediului acvatic și a celor de salvare de la înălțime din Balchik, Bulgaria -, prin creșterea capacității operaționale a partenerilor ceea ce implică procurarea vehiculelor, mijloacelor și echipamentelor tehnice speciale și prin dezvoltarea unui cadru operațional transfrontalier comun pentru situații de urgență prin desfășurarea unor sesiuni comune de antrenament, exerciții de cooperare, revizuirea planului comun de intervenție și prin elaborarea a trei planuri de contingență. 

Pentru că lipsa apei potabile ar fi una dintre cele mai mari probleme în cazul unui dezastru major, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență va achiziționa, în cadrul acestui proiect, un modul mobil de purificare a apei. Aceasta va fi compus din două unități mobile de purificare a apei, de mare capacitate, ce vor asigura un debit de 225.000 litri pe zi; o unitate mobilă de stocare a apei și un laborator mobil de tratare.

Directoratul General pentru Siguranță la Foc și Protecție Civilă dorește renovarea poligonului de la Balchik, poligon în cadrul căruia urmează să se desfășoare cursuri de salvări din mediul acvatic precum și pentru salvări de la înălțime, și achiziția de echipamente necesare desfășurării antrenamentelor specifice, motiv pentru care au demarat procedurile de licitație. Totodată, proiectul urmărește îmbunătățirea cadrului operațional comun prin revizuirea planului comun de intervenții și elaborarea a 3 planuri de contingență. De asemenea noțiunile deprinse în urmă antrenamentelor comune desfășurate în cadrul poligonului de la Balchik și Craiova vor fi puse în practică prin intermediul unui exercițiu comun, au mai precizat oficialii IGSU.