Studiu IRES: 900.000 de elevi – fără acces sau cu acces limitat la laptop, tabletă, desktop

1
511

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie a lansat, astăzi, a doua parte a cercetării cu privire la școala în stare de urgență. Datele făcute publice se referă la accesul copiilor din România la educația online, în contextul în care din 11 martie 2020 toate școlile din țară au fost închise pentru anul acesta școlar, din cauza pandemiei COVID-19.

Autorii cercetării explică faptul că datele colectate arată că “36% dintre familiile cu copii au doi sau mai mulți copii la școală, iar participarea la cursurile online se face adesea după un orar care presupune, cel mai frecvent, ca toți elevii să participe la ore (clase diferite), ceea ce impune ca fiecare copil să aibă echipamentul lui, alocat pentru școala online. Din analiza datelor rezultă însă că doar 68% dintre copii au acest acces, ceea ce înseamnă că rămân pe dinafară un procent semnificativ, 32%, proporție substanțial mai mare decât procentul indicat de MEC de doar 9%”. De asemenea, “32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar nu au acces individual exclusiv la un dispozitiv funcțional (desktop, laptop, tabletă), ceea ce face ca prezența elevilor la orele organizate online să fie parțială sau deloc. Ținând cont de numărul elevilor înscriși în învățământul preuniversitar, anul școlar 2019-2020 (2.824.594), numărul efectiv al copiilor care nu au acces sau au acces limitat la un dispozitiv pentru a participa la educație online este de fapt de 903.870 elevi, de 3,6 ori mai mare decât evaluarea MEC”, avertizează Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), în studiul lansat în această dimineață.

Principalele concluzii ale studiului IRES – Școala în stare de urgență, accesul copiilor școlari din România la educația online: 32% dintre copiii înscriși în învățământul preuniversitar din România nu au acces individual la un dispozitiv dedicat funcțional (ex. laptop, tabletă, desktop) pentru școala online; 12% dintre copiii din România nu au conexiune de internet suficient de puternică pentru a putea suporta derularea cursurilor online; peste un sfert dintre părinții care nu au un dispozitiv pentru fiecare copil pe care să îl poată utiliza pentru școala online nu ar plăti deloc ca să achiziționeze un astfel de echipament; doar două treimi dintre părinți au declarat că, pe perioada stării de urgență, au fost organizate zilnic lecții online cu copiii lor; doar jumătate dintre elevi au avut contact cu profesorii sau învățătorii pentru toate materiile, pe perioada stării de urgență; mai mult de un sfert dintre elevii din România și-au petrecut cel puțin 4 ore pe zi în perioada de stării de urgență făcând teme; puțin peste un sfert dintre părinții școlarilor consideră că, în această perioadă, copilul lor primește deloc/foarte puțin sau puțin sprijinul necesar de la cadrele didactice; aproape patru din zece părinți de elevi petrec împreună cu aceștia, în scopul sprijinirii lor cu activitățile de învățare trei ore sau mai mult pe durata unei zile.

 

1 COMENTARIU

  1. Sunt 900.000 de copi/elevi care nu dispun de telefon/tableta/laptop/calculator.
    Corect si real.
    La fel de corect si real este si faptul ca sunt zeci de mii de profesori/invatatori care , de asemenea , nu dispun de aceste dispozitive.Despre ei nu a vorbit absolut nimeni.Este foarte greu, aproape imposibil, sa sustii ore ” on line” utlizand , in cele mai multe cazuri , un Pentium 3/4 asociat cu un XP ‘pus de un amic”.

Comments are closed.