Încă un şantier pe Calea Bucureşti: parcarea subterană!

0
455

Autorităţile locale trag tare să aducă la start un al doilea şantier de pe Calea Bucureşti. După ce a fost amânată ani de zile din lipsă de bani, parcarea subterană, cea mai mare a Craiovei, se va amenaja nu de la bugetul local, nici din credite bancare sau pe bază de parteneriate publice, ci bani europeni. Edilii spun că finanţarea aduce şi avantajul că şoferii o vor folosi fără să plătească nici o taxă.

Cel de-al doilea mare şantier din centrul Craiovei are şanse mari să fie demarat cam în aceeaşi zonă care acum este închisă pentru amenajarea pasajului suprateran. Sub zona verde care formează actualul parc din faţa Teatrului Naţional “Marin Sorescu”, până la intrarea pe Aleea Personalităţilor, urmează să fie realizată cea mai mare parcare publică din Bănie. Proiectul este unul cunoscut, a stat mult timp la sertarul de rezervă, municipalitatea aşteptând numai un prilej ca să poată să agaţe o finanţare. Lipsa banilor însă nu mai este acum impediment în calea investiţiei. “Proiectul va fi realizat cu bani de la Uniunea Europeană. În urma unei întâlniri desfăşurate săptămâna trecută la Guvern, s-a decis ca proiectul să fie inclus în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Băniei”, a declarat, zilele trecute, viceprimarul Craiovei, Teodor Sas.

Autorităţile insistă cu proiectul

Ca şi pasajul de la kilometrul zero, parcarea subterană din centrul Craiovei va urma practic acelaşi itinerariu. Datorită faptului că iniţiativa datează de câţiva ani, autorităţile dispun deja de documentaţia referitoare la cum şi cât ar trebui să coste lucrarea, astfel că nu le mai rămâne acum decât să o reactualizeze şi să o depună spre avizare. Edilii şi-au propus acum ca, odată ce a fost activat, să nu lase proiectul să fie tărăgănat din cauza formalităţilor. “Drumul a fost deschis, iar nouă nu ne mai rămâne altceva de făcut decât să urmăm toţi paşii necesari, să ne ţinem de proceduri astfel încât să ajunge cât mai repede posibil la un stadiu avansat”, a mai spus Sas. Ideal pentru municipalitate ar fi ca în decursul acestei primăveri dosarul proiectului să parcurgă toate etapele pentru ca, la începutul verii, să semneze cererea de finanţare.

Nici un investitor nu şi-a asumat lucrarea

În ultimii doi ani, municipalitatea a încercat să găsească o soluţie financiară bună pentru a putea realiza parcarea de la Teatru. A lansat, în două rânduri, licitaţii pentru realizarea investiţii, dar, de fiecare dată, a trebuit să anuleze procedura întrucât nu s-a prezentat nici o firmă dornică să-şi asume lucrarea. Ba chiar la ultima licitaţie, autorităţile au venit cu propunerea ca societatea să ridice parcarea pe banii ei, urmând să-i recupereze în decursul anilor din taxele de parcare impuse craiovenilor. Nici sub această formă lucrarea nu a atras pe nimeni, iar autorităţile au ajuns la concluzia că parcarea nu are şanse să fie realizată prin intermediul unui parteneriat public – privat. SF-ul însă rămâne valabil, municipalitatea dorindu-şi în continuare o parcare subterană cu o capacitate de 1.000 de locuri, cu intrare de pe Calea Bucureşti, dinspre Aleea Personalităţilor, şi ieşire în acelaşi bulevard, între Teatru şi Universitate.

O parcare de 20 milioane de euro

Parcarea subterană a fost evaluată, ultima dată, la 20 de milioane de euro. Potrivit edililor, nu doar autorităţile îşi vor lua o grijă de pe umeri odată cu asigurarea acestor fonduri din bugetul UE, dar şi craiovenii o vor duce mult mai bine. Pentru aceştia, avantajul va fi că îşi vor parca maşinile la oricare dintre cele trei nivele ale parcării fără să plătească nici un ban. Potrivit viceprimarului Teodor Sas, datorită faptului că nu investeşte nici un leu public în realizarea lucrării, municipalitatea nu va precepe nici o taxă de staţionare pentru parcarea subterană de sub platoul teatrului. “Singura taxă pe care trebuie să o plătească este taxa de parcare anuală stabilită de consilieri “, a precizat acesta. Un alt amănunt care încântă de pe acum autorităţile e şi acela că Aleea Personalităţilor nu va fi afectată de lucrări, acestea derulându-se în subteran.