68 de ani, celebraţi mai mult de fani…

0
400

faniLa aniversarea clubului, Universitatea Craiova a postat doar un mesaj aniversar pe site-ul oficial

Universitatea Craiova şi-a serbat cei 68 de ani de existenţă doar printr-o postare pe site-ul oficial. Atât au debitat cei plătiţi să se ocupe de imaginea clubului din Bănie, într-un moment favorabil al echipei, aflată pe podium. Gruparea alb-albastră pretinde recunoaşterea identităţii, îşi doreşte atragerea sau revenirea suporterilor, dar nu prea ştie cum să facă acest lucru. Rezultatele nu o ajută prea mult, sau cel puţin nu în sezoanele precedente în Liga I, dar nici măcar la capitolul marketing nu se fac paşi în acest sens. Nu ne aşteptam să se organizeze un meci demonstrativ, la care să fie invitate glorii ale clubului sau suporteri celebri, dar măcar o ediţie aniversară de tricouri, fanioane sau fulare se putea pune în vânzare. Ceva care să marcheze momentul. Un poster, ceva…

Dacă gruparea din Bănie nu a catadiscit să-şi serbeze ziua printr-o manifestare specială, fanii au găsit un mod inedit de a ura „La mulţi ani” echipei favorite. Luni, 5 septembrie, în ziua în care Ştiinţa a aniversat 68 de ani de la înfiinţare, fanii de la Peluza Nord au afişat un banner aniversar pe stadionul aflat în construcţie. „La mulţi ani, Ştiinţa!” au scris suporterii pe o pânză, afişată ulterior în înaltul arenei aflate în construcţie.

Şi de merge şi de nu, Ştiinţa e tot “CSU”…

Clubul nu punctează la capitolul marketing-imagine, în schimb conducerea clubului pretinde presei să nu se mai refere la echipă cu denumirea „CSU” şi să-i spună Universitatea Craiova. Asta în timp ce pe un carton al autocarului echipei scria chiar „CSU Craiova”, iar LPF şi FRF utilizează aceeaşi titulatură, „CSU”, în timp lui ACS Poli Recaş i se spune „Poli Timişoara”, CSMS Iaşi e „CSM Poli Iaşi”, iar FCSB e „FC Steaua Bucureşti”. Oficialii craioveni nu întrerprind nimic pentru a schimba acest lucru sau dacă o fac, se pare că nu sunt luaţi în seamă de forurile fotbalului românesc. Apropo de aceste denumiri folosite în scop depreciativ, un mesaj al fanilor dinamovişti pentru fosta Poli AEK Timişoara este sugestiv şi în cazul Craiovei: “Anii trec, voi tot AEK…”

Spectatori puţini, dar coadă la bilete!

Media de spectatori la meciurile de acasă ale Craiovei este cam de 2.000 de fani, adică o treime din capacitatea arenei „Extensiv”. Şi totuşi, la ultimul joc de acasă, cel cu Viitorul, s-a creat o îmbulzeală incredibilă la porţile stadionului. Asta deoarece o singură casă de bilete a fost deschisă fanilor, creându-se o coadă imensă, astfel încât unii dintre fani au intrat la meci după începerea acestuia, unii chiar la pauză, iar alţii au preferat să se întoarcă acasă sau să rămână la terase pentru a vedea meciul, anunţând în timp ce făceau cale-întoarsă că nu vor mai veni la stadion până la inaugurarea noului „Ion Oblemenco”. E adevărat, clubul înleseşte achiziţionarea biletelor prin parteneriatul cu Eventim şi vânzarea online, dar asta nu presupune şi pedepsirea celor care nu apelează la aceste căi de cumpărare a biletelor şi se aşteaptă să nu stea la cozi infernale la stadion, mai ales că nu este vorba de zeci de mii de solicitanţi.