Elevii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate implicaţi în proiectul “Familii de suflet”

0
304

Oraşul Filiaşi nu face execepţie de la regulă în această perioadă grea prin care trece întreaga ţară. Posibilităţile unui loc de muncă stabil, în vederea asigurării unui trai decent în această zonă, sunt reduse, acest lucru făcându-i pe mulţi să îşi caute bunăstarea financiară în alte ţări, lăsându-şi copiii în grija şcolii şi a comunităţii. Cadrele didactice, de la Şcoala Generală cu clasele I-VIII din Filiaşi, de-a lungul timpului, şi-au dat seama că elevii care cresc fără un părinte, sau chiar doi uneori, încep să aibă un comportamnet diferit faţă de ceilalţi, de multe ori devenind mai puţin comunicativi, mai retraşi, unii dintre ei chiar ajungând la abandon şcolar. Când au aplicat la proiectul “Familii de suflet”, s-au gândit că îi pot ajuta pe aceşti copii să se integreze mai bine şi să nu renunţe la şcoală. 

Proiectul “Familii de suflet” este realizat cu sprijinul Fundaţiei Centrul Educaţia 2000+, în cadrul programului “Parteneriat pentru educaţie!Granturi pentru şcoli în dificultate” şi este finanţat de Fundaţia Soros România. Din 400 de proiecte depuse, doar 150 au primit finanţare, iar din judeţul Dolj două, iar unul aparţine Şcolii generale cu clasele I-VIII din Filiaşi. Punctajul acestora a fost unul bun pentru că au avut un cofinanţator la proiect, mai exact Primăria Filiaşi, care a venit cu 1.500 lei, şi un partener de nădejde în Biblioteca  Orăşenească “Anton Pann” Filiaşi. În total, suma alocată pentru toate activităţile este de 15.000 lei. Grupul ţintă este reprezentat de 35 de copii care au unul sau ambii părinţi plecaţi la muncă în străinătate, care au fost selectaţi din statisticile existente în şcoală, în urma discuţiilor cu psihologul şcolar şi cu profesorul de sprijin. «De la o generaţie la alta, prin observarea sistematică a comportamentului elevilor, constatăm că aceştia sunt mai violenţi, mai puţin sociabili, nu ştiu să se joace, îşi petrec din ce în ce mai puţin timp în aer liber… Privarea de afecţiunea şi supravegherea părintească îi face pe copii să devină vulnerabili în plan afectiv, apărând riscurile abandonului şcolar, eşecului şcolar, apariţiei indisciplinei, deviaţiilor de comportament. Aşadar, copilăria s-a maturizat sever ! De aici, necesitatea implicării în acest proiect, care oferă posibilitatea de a le satisface nevoia de afectivitate, de a umple golul lăsat de familia aflată la distanţă cu o ”familie de suflet” », a declarat învăţătoarea Monica Velea, coordonatorul de proiect.

“Cunoştinţele acumulate îi vor ajuta să obţină rezultate mai bune la învăţătură”

Cei 35 de elevi implicaţi în acest program, prin activităţile desfăşurate ar trebui să îşi dezvolte abilităţi de comunicare şi interrelaţionare în cadrul grupului ( familie, clasă, grup de prieteni, grup de joacă ), să îşi lărgească orizontul cunoaşterii prin excursie şi drumeţii, să realizeze 35 de lucrări cu specific pascal, să înveţe să mănânce sănătos, şi să petreacă mai mult timp în aer liber. «Estimăm că implementarea proiectului ”Familii de suflet” va avea un impact pozitiv asupra elevilor, părinţilor, cât şi a profesorilor. Dorim ca atitudinea elevilor faţă de învăţătură să se schimbe, să conştientizeze faptul că, prin finalizarea studiilor, viaţa le va oferi un spectru mult mai larg de posibilităţi. Sperăm că părinţii acestora vor fi mai interesaţi de colaborarea cu şcoala şi vor fi implicaţi, chiar şi de la distanţă, în activităţi de informare şi formare educaţională. Cunoştinţele acumulate ii vor ajuta să obţină rezultate mai bune la învăţătură. Mulţumim Primăriei şi Consiliului Local Filiaşi pentru sprijinul acordat şi partenerilor noştrii de la Biblioteca Orăşenească “Anton Pann” din Filiaşi», a declarat directorul şcolii, Alin Mondescu. Echipa de proiect, formată din Monica Velea, Oana Albu, Alin Mondescu, Ileana Paşol şi Cristina Vodiţă,  va colabora strâns cu profesorul de sprijin şi psihologul şcolar, dar şi cu colegii care lucrează cu copii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate în vederea observării evoluţiei lor personale şi educaţionale.