Aproximativ 90 de tone de deşeuri, oprite la graniţa de vest a României

0
460

Poliţiştii de frontieră din vestul țării, în cooperare cu lucrători din cadrul Gărzii de Mediu și ai comisariatelor județene pentru protecția consumatorului, nu au permis mai multor automarfare să intre în ţară deoarece erau încărcate cu produse second-hand, constând în îmbrăcăminte, precum și deșeuri din zinc, aluminiu, electrocasnice second hand sau mobilier, întrucât șoferii nu au putut prezenta documentele legale.

Astfel,  în ultimele 24 de ore, poliţiştii de frontieră din cadrul Punctelor de Trecere ale Frontierei Nădlac II și Borș II au efectuat, pe sensul de intrare în ţară, controlul specific asupra a patru automarfare conduse de trei cetăţeni români și un maghiar. Aceștia transportau, conform documentelor de însoțire a mărfii, deșeuri ce constau în zinc, aluminiu, electrocasnice second hand și mobilier de la diferite societăți comerciale din Germania și Austria pentru firme din România. Existând suspiciuni cu privire la legalitatea transporturilor în cauză, care conțineau un total de 53.630 kg de deșeuri, poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat reprezentanților Comisariatului Județean din cadrul Gărzii Naționale de Mediu și ai Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Bihor și Arad. Acţiuni similare s-au derulat şi în Punctul de Trecere a Frontierei Petea, unde pe sensul de intrare în țară, s-au prezentat trei cetățeni români, care conduceau trei automarfare. Şoferii transportau deşeuri (textile, mobilă și saltele second hand), încărcate din Belgia si Germania şi erau destinate unor societăţi din România. Existând suspiciuni cu privire la legalitatea acestor transporturi, poliţiştii de frontieră au solicitat sprijin autorizat reprezentanților Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Satu Mare. Astfel, în cadrul verificărilor, s-a stabilit că în cele trei mijloace de transport se afla cantitatea totală de 36.800 kilograme deșeuri. În toate cazurile autorităţile de control nu au permis intrarea în ţară a mijloacelor de transport întrucât nu erau îndeplinite condiţiile legale necesare transporturilor, fiind înapoiate pe teritoriul Ungariei.