„Strategii didactice inovative în procesul instructiv-educativ al elevilor în dificultate” – simpozion la “Sf. Mina”

0
539


Şcoala Gimnazială Specială „Sf. Mina” a fost vineri, 4 aprilie a.c.,  gazda simpozionului internaţional „Strategii didactice inovative în procesul instructiv-educativ al elevilor în dificultate”, desfăşurat în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, Asociaţia „Dincolo de autism” Craiova, Radio România Oltenia Craiova, Asociaţia EduFor Craiova, ATS – Media Creators Suceava, şcoli şi ONG-uri din Anglia, Polonia, Italia, Lituania, Serbia, Turcia, Spania, Bulgaria şi Republica Moldova.

Sub coordonarea profesorilor Iulia Stancu şi Cristina Constantinescu, cadre didactice din învăţământul preuniversitar de masă şi din învăţământul special au oferit un schimb de experienţă constructiv şi au pus accentul pe creşterea gradului de implicare în problematizarea teoretică şi practică a lucrului cu elevii dificultăţi de învăţare.

Activitatea, ajunsă la ediţia a IV-a, a avut ca obiective prezentarea unor exemple de bună practică (proiecte educaţionale, proiecte extracurriculare, metode/tehnici) adaptate pentru elevii cu dificultăţi de învăţare, motivarea profesorilor în folosirea strategiilor didactice de actualitate, inovative pentru dezvoltarea personalităţii elevilor, promovarea unor idei/practici privind asigurarea unei educaţii de calitate pentru toţi şcolarii, prin raportare la indicatori şi standarde europene, implicarea părinţilor şi a comunităţii, ca parteneri în educaţie.

„Prin implicarea tuturor factorilor esenţiali pentru educaţia copilului aflat în dificultate de învăţare se sporesc şansele sale de integrare în societate. Toate aceste lucruri ne conduc spre ideea care ar trebui să ne călăuzească în desfăşurarea activităţii educative de zi cu zi: copilul este centrul universului nostru şi el merită tot ce este mai bun”,  a afirmat Eugenia Pascu, directorul Şcolii Gimnaziale Speciale „Sf. Mina”.