La data de 28 septembrie 2011, Guvernul României a adoptat o Ordonanţa de urgenţă privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare. Prin actul normativ adoptat s-a înfiinţat Agenţia Naţională a Îmbunătăţirilor Funciare, prin reorganizarea Administraţiei Naţionale a Îmbunătăţirilor Funciare care s-a desfiinţat la data semnării protocolului de predare – preluare. Agenţia funcţionează în subordinea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi are în structură filiale judeţene fără personalitate juridică. Noua agenţie a decis să ofere unele obiective Consiliilor Judeţene.
În urma reorganizîrii ANIF, Sucursala doljeană a agenţiei, urmată de cea din judeţul Olt au trimis adrese Consiliului Judeţean Dolj prin care ofereau obiectivele devenite neinteresante pentru administraţia centrală. Administraţia judeţeană a trimis adresele cu pricina mai departe în teritoriu. 11 primării doljene s-au arătat disponibile să primească “zestrea” ANIF. Localităţile Băileşti, Celaru, Melineşti, Vârvoru de Jos, Întorsura, Giubega, Daneţi, Calafat, Rast, Ghidici şi Perişor vor prelua prin intermediul Consiliului Judeţean Dolj bunurile aflate în trecut în patrimoiniul ANIF şi care au fost declarate din categoria bunurilor de utilitate publică. “Am primit 68 de răspunsuri, dintre care doar 11 localităţi ne-au spus că sunt interesate. Una dintre acestea, Celaru, ne-a spus că este interesată de obiectivele din Olt. În perioada următoare vom contura foarte clar ceea ce se întâmplă cu aceste obiective ale ANIF şi vom adopta o hotărâre de consiliu judeţean după care se va merge mai departe pe o hotărâre de Guvern, ca în felul acesta să revină în mod direct localităţilor interesate de bunurile ANIF”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.