Absolvenţii de liceu şi studii superioare, aşteptaţi la AJOFM pentru a fi luaţi în evidenţă

0
322

Absolvenţii de liceu, promoţia iunie 2012 care nu au promovat examenul de bacalaureat  în sesiunea iunie – iulie 2012, se mai pot înscrie în evidenţele AJOFM Dolj până cel târziu pe 29 august a.c. « Absolvenţii de liceu care au promovat examenul de bacalaureat  în sesiunea iunie-iulie 2012 înscrierea în evidenţele instituţiei se va face în perioada 1 august – 29 septembrie 2012, iar absolvenţii de liceu care vor promova  examenul de bacalaureat în sesiunea august – septembrie 2012  se vor putea înscrie în perioada 1 octombrie – 29 noiembrie 2012 », a precizat Daniela Barbu, directorul executiv al AJOFM Dolj. Pentru absolvenţii de studii superioare sesiunea iunie 2012, cu sau fără examen de licenţă, înscrierea în evidenţele AJOFM Dolj se mai poate face până pe 29 august,  iar absolvenţii de studii superioare sesiunea iulie 2012, cu fără examen de licenţă se pot înscrie până pe 29 septembrie.  « Mai avem o categorie de absolvenţi de studii superioare, sesiunea septembrie 2012, cu sau fără examen de licenţă, pentru care  înscrierea în evidenţele Agenţiei se poate face în perioada 1 octombrie – 29 noiembrie 2012, precum şi absolvenţii de şcoli postliceale », a mai spus Daniela Barbu, într-un comunicat de presă.

50% din valoarea indicatorului social de referinţă

Pentru absolvenţii de studii postliceale sunt următoarele perioade de înscriere în evidenţele AJOFM Dolj : promoţia iulie 2012 poate înscrie până la finele lunii viitoare; promoţia august 2012 în perioada 1 septembrie – 29 octombrie iar promoţia septembrie 2012, în  perioada 1 octombrie – 29 noiembrie 2012. « Pentru a se înscrie în evidenţele instituţiei noastre  absolvenţii trebuie să prezinte actul de studii din care să reiese că sunt absolvenţi promoţia 2012, orginal şi copie după cartea de identitate. Indemnizaţia de şomaj se acordă absolvenţilor pe o perioadă de 6 luni şi este o sumă fixă, lunară, al cărei cuantum reprezintă 50% din valoarea indicatorului social de referinţă, în vigoare la data stabilirii acesteia. Indemnizaţia de şomaj se acordă o singură dată, pentru fiecare formă de învăţământ absolvită », se mai precizează în comunicatul respectiv.

Programe de formare profesională gratuite

După expirarea celor 60 de zile absolvenţii pot depune dosarul de indemnizaţie de şomaj care trebuie să conţină următoarele acte: planul de mediere emis anterior; cartea de identitate – orginal şi copie; certificat de naşterere- original şi copie; certificat de căsătorie – orginal şi copie; adeverinţă medicală cu menţiunea ,,apt pentru muncă” şi nu în ultimul rând, adeverinţă de venit de la administraţia fiscală. Absolvenţii  pot participa gratuit la programe de formare profesională în vederea creşterii şanselor de încadrare pe piaţa muncii. Pentru înscrierea la programele de formare profesională persoanele interesate se vor prezenta la sediul AJOFM Dolj cu următoarele acte :cartea de identitate – orginal şi  două copii; certificat de naşterere – orginal şi două copii; certificat de căsătorie – orginal şi două copii; adeverinţă medicală (cu menţiunea a servi la cursul pentru care optează) şi nu în ultimul rând, adeverinţă de venit de la administraţia fiscală pentru persoanele care provin din mediul rural.