Bucătăria thailandeză, promovată la Ramada Plaza Craiova

0
444

Bucătăria thailandeză este un ambasador excelent al acestei ţări şi ea este folosită ca un vehicul de promovare a Thailandei ca destinaţie turistică, în rândul turiştilor români şi nu numai. În felul acesta a fost promovată Thailanda şi la Ramada Plaza Craiova, la începtul acestei săptămâni. Cei care au gustat felurile de mâncare, au catalogat gastronomia thailandeză ca artă, combinaţiile de gust şi culoare, dând formă şi  fond farfuriilor. Desigur, secretul îl deţine bucătarul Lem, thailandez, care şi-a deschis propria afacere în România, un MasterChef  al acestei bucătării, venit special la Craiova, ca să gătească cu codimente thailandeze – secretul gustului.

Talentatul bucătar Lem a venit în Bănie pentru a prezenta câteva dintre reţetele thailandeze, servite într-o atmosferă thailandeză, la Restaurantul Ellipse – Ramada Place Craiova. „Mâncarea este cea mai bună carte de vizită a Thailandei şi asta pentru că este una dintre cele mai cunoscute bucătării. Dar şi foarte complexă pentru că un fel de mâncare obișnuit are aproximativ zece ingrediente. Prin ce este faimoasă? Prin gust…de exemplu, prin cel picant. Cele mai importante ingrediente, pe care le numim trilogia thailandeză, sunt lemongrass, talanga și frunze de cafelin…”, ne-a explicat bucătarul Lem.

În 2017 : 8 milioane de europeni au vizitat Thailanda

Thailanda nu este cu siguranță o destinație de vacanță oarecare. Nu degeaba este Thailanda denumită The land of smiles. Pentru că vei întâlni o mulțime de oameni gata să te întâmpine cu un zâmbet, oameni care nu cunosc prea bine tristețea, oameni care sunt fericiți cu puținul pe care îl au. Eu zic că vacanța asta e o oportunitate să înveți câte ceva de la ei. Potrivit datelor furnizate de Autoritatea de Turism a Thailandei, Europa este o piaţă cheie pentru turismul thailandez, 40% din veniturile totale provenite de la turişti, în Thailanda, vin de la turiştii europeni. Anul trecut, Thailanda a fost vizitată de 38 de milioane de turiști, din care 15 milioane chinezi şi peste 8 milioane europene. Şi românii au prins gustul bucătăriei thailandeze, peste 38.000 au găsit Thailanda destinaţia perfectă. Bogdan Gligor, reprezentant al Autorităţii de Turism din Thailanda ne-a preciat că în ultimul timp, zeci de milioane de turiști aleg să își petreacă vacanța aici. Thailanda alocănd anual 500 de milioane de dolari pentru promovare și câștigă 60 de miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 10 la sută din PIB. „Desigur, numărul unu e gastronomia, dar este imposibil să nu fi văzut măcar o dată imagini cu plajele incredibile sau să nu fi auzit de nenumăratele insule thailandeze unde poți să uiți de măsurarea convențională a timpului în ore, minute ori secunde.”, a subliniat Bogdan Gligor.

Ingredientele sunt cheia succesului

Acesta s-a aplecat mai serios pe partea de gastronomie şi ne-a subliniat faptul că supa tomian este unul dintre cele mai reprezentative feluri de mâncare thailandeze. „Aceasta poate fi făcută cu legume, cu pui sau cu fructe de mare. Ingredientele sunt cheia succesului. Iițial, mâncarea tradițională thailandeză nu era așa picantă, dar diferitele culturi care au venit de-a lungul timpului au adăugat și picantul. Cel mai greu este să găsim aceste ingrediente în România şi le aducem din Olanda, care, la rândul ei, le importă din Thailanda“, a reprezentantul Autorităţii de Turism din Thailanda, prezent la Craiova, la Ramada Plaza Craiova.