Peste 17.400 de români au arătat de Ziua Internaţională a Poeziei că sentimentele sunt mai importante decât banii şi au transformat poezia în monedă de schimb. Pentru al treilea an consecutiv, campania Julius Meinls-a bucurat de un real succes în ţară, provocând români din peste 70 de oraşe să îşi plătească cafeaua cu versuri.
Povestea zilei de 21 martie a fost scrisă de versurile celor care, uniţi de manifestul iniţiat de Julius Meinl, au ales să celebreze Ziua Internațională a Poeziei într-un mod unic. Brandul de cafea vienez, a cărui misiune este să facă lumea mai bună prin poezie, a convins iubitorii de cafea din toată țara să îmbrățișeze adevărata valoare a sentimentelor, fiind ghidați de mesajul: “Haideți să arătăm lumii că sentimentele sunt mai valoroase decât banii”. Campania-manifest lansată de brandul vienez de cafea Julius Meinl în octombrie 2013, în România, a reușit să strângă peste 17.400 de poezii scrise de români din peste 70 de orașe din țară, toate acestea în schimbul cafelelor oferite în locațiile partenere.
Totul poate fi “poetizat”
Cu câteva zile înainte de eveniment, Julius Meinl a venit în ajutorul celor cu mai puţină inspiraţie, chemându-l la datorie pe The Poetizer. Acţionând în mod anonim, acesta şi-a pus la bătaie talentul şi îndemânarea acceptând provocarea celor care era un e hotărâţi în privinţa poeziei ce trebuia folosită drept monedă, sâmbătă. Astfel, pentru fiecare cuvânt sau poză postată pe pagina dedicată evenimentului, userii au primit de la The Poetizerun poem personalizat, scrispe un şerveţel virtual, care a venit la pachet şi cu o mică ilustraţie a ideii. Toate acestea pot fi gasite în albumul Poetizer-ului, pe pagina de Facebook a evenimentului.
27 de ţări și 1153 de locaţii participante la nivel global
Pentru o zi, oameni de pretutindeni au hotărît să se alăture manifestului Julius Meinl împotriva materialismului. Au folosit cele mai soft arme din lume, şi anume: poeziile. Băutori de cafea din 1153 de locații din 27 de țări şi-au plătit cafeaua cu poeme. Nici în lumea virtuală lucrurile nu au fost mai prejos, internauții susținând campania Julius Meinl prin intermediul hashtag-ului #PayWithAPoem. Rezultatul? Mai mult de o tonă de cafea Julius Meinl a servitdreptinspirațiepentrumaimultde 100.000 de poezii. “Din 2013, de la prima ediție, și până în prezent, campania-manifest “Plătește cu poezie”, inițiată de Julius Meinl, a crescut frumos, România fiind pionier al unui eveniment care între timp a devenit global. Sperăm ca Ziua Internațională a Poeziei va deveni pe viitor un sinonim cu campania “Plătește cu Poezie”. Suntem cu adevărat mândri că am reușit să convingem peste 17.400 de oameni să ia parte la manifestul nostru, acela de a pune preț pe sentimente, înainte de valoarea materială a banilor.”, a subliniat Tibor Dobri, Managing Director CEE South-East Julius Meinl.
„Cu toţii am descoperit adevărata valoare a sentimentelor”
Marcel Löffler, CEO Julius Meinl Industry Holding, este mândru de impactul campaniei la nivel global, care a înglobat peste 100.000 de oameni. “Pe 21 martie, iubitori de cafea de pe întreg mapamondul şi-au dat întâlnire. Fie că vorbim despre despre culturi cu un ritm de viață alert cum ar ficele din Dubai sau Chicago, sau cu unul mai lent ca Verona sau Zagreb – cu toții au descoperit adevărata valoare a sentimentelor şi au plătit pentru cafeaua lor Julius Meinl cu poezie. Acest manifest global foloseşte drept sursă de inspirație pentru planurile noastre de viitor.”, a precizat Marcel Löffler.
Poezia este esenţa culturii cafenelelor vieneze
Julius Meinl este o afacere austriacă de familie, fondată în 1862. Ca nicio alta de acest gen, ea reprezintă cultura tradițională a cafenelelor vieneze, al căror ambasador şi este. La nivel mondial, în fiecare zi, 5 milioane de ceşti cu cafea Julius Meinl oferă consumatorilor un răgaz creativ şi momente poetice. 40.000 de clienţi din sectorul gastronomiei şi business din 70 de țări se bazează pe cafeaua Julius Meinl. În gastronomia austriacă, prăjitorul tradițional vienez de cafea este, inegalabil, pe primul loc. Ca o consecință, compania se bazează pe gustul clasic de cafea prăjită în stil vienez, pe o calitate superioară și servicii complete oferiteclienților. Este rețeta succesului din tradiția fondatorului care a fost unul dintre primii dezvoltatori ai unei metode industriale de prăjire a boabelor de cafea, în urmă cu peste 150 de ani și care, în prezent, este considerat unul dintre părinții culturii cafenelelor vieneze.