ANOSR contestă noua metodologie de evaluare a studiilor doctorale

0
81

Alianţa Naţională a Organizaţiilor Studenţeşti din România (ANOSR) contestă noua formă a metodologiei de evaluare a studiilor universitare de doctorat şi a sistemelor de criterii standarde şi indicatori de performanţă, adoptată prin OMEN nr. 3200/2019 şi publicată în data de 5 martie în Monitorul Oficial, susţinând că aceasta ”pune în pericol întreg procesul de evaluare, care a avut un parcurs tumultuos”.

Potrivit ANOSR, metodologia nou adoptată “viciază în mod evident” procesul de evaluare a şcolilor doctorale şi “periclitează suplimentar” credibilitatea instituţiilor de învăţământ superior, existând posibilitatea “de a nărui definitiv” prestigiul studiilor universitare de doctorat din România, la nivel internaţional.

“Această nouă metodologie este lipsită de legitimitate, anulând o metodologie cu acelaşi obiect de reglementare, adoptată în luna noiembrie a anului 2018. Metodologia precedentă a trecut printr-un larg proces de consultare şi dezbatere cu reprezentanţi ai Consiliului Naţional al Rectorilor (CNR), ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii Învăţământului Superior (ARACIS) şi cu noi, reprezentanţii studenţilor. În schimb, forma noii metodologii nu a fost dezbătută şi nu a fost agreată de niciun actor din sfera învăţământului superior din România. Amintim faptul că, începând cu toamna anului 2016, toate şcolile doctorale din România sunt autorizate provizoriu, această măsură fiind luată “din pix”, în contextul în care expirase termenul legal privitor la evaluarea şcolilor doctorale”, afirmă reprezentanţii ANOSR într-un comunicat remis presei.

În opinia studenţilor, un lucru “alarmant” este eliminarea unei menţiuni directe referitoare la experţii internaţionali din comisiile de evaluare externă a studiilor doctorale.

“ANOSR îşi exprimă, totodată, îngrijorarea cu privire la faptul că reprezentanţii mediului universitar nu s-au pronunţat în mod public împotriva noii metodologii. Acest lucru ne întristează, întrucât actuala metodologie este contrară discursului public al universităţilor din România, care militează, teoretic, pentru un învăţământ superior calitativ, echitabil, internaţionalizat şi centrat pe student. Ne exprimăm speranţa că ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, va cântări toate argumentele prezentate şi va reveni asupra deciziei înainte de a arunca în desuetudine întreg procesul de evaluare a şcolilor doctorale”, afirmă studenţii. (Sursa: Agerpres)