Toate informaţiile şi modelele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice vor fi publicate din oficiu, în format electronic, pe edirect.e-guvernare.ro – punctul de contact unic electronic (PCUe), începând de marţi, 4 octombrie. Ministerele şi agenţiile subordonate acestora au ca termen finalul anului 2016 pentru publicarea tuturor informaţiilor în portal.
Reprezentanţii Guvernului, ai ministerelor şi ai Agenţiei pentru Agenda Digitală a României (care gestionează PCUe) s-au reunit la Palatul Victoria, pentru discuta o serie de aspecte practice legate de publicarea documentelor, gestionarea şi administrarea informaţiilor din portal, modalitatea de comunicare şi interacţiune cu cetăţenii.
Întâlnirea a marcat lansarea oficială a noului portal şi finalizarea protocoalelor care stabilesc, cu fiecare instituţie în parte, metodele prin care vor fi publicate informaţiile pe platformă şi administratorii care vor răspunde de publicarea informaţiilor.
În punctul de contact unic electronic (PCUe), disponibil la https://edirect.e-guvernare.ro/SitePages/landingpage.aspx, relansat într-o versiune îmbunătăţită şi performantă, se pot vizualiza şi descărca informaţii cu privire la procedurile de obţinere a unui anumit serviciu public, precum documentele necesare, timpul de soluţionare, formularele şi actele normative care reglementează procedura.
Platforma permite căutarea serviciilor pe domenii de activitate, pe profesii reglementate, dintr-o anumită zonă geografică, respectiv serviciile publice destinate unei persoane fizice sau juridice. Mai mult, anumite ministere au demarat deja procesul de transmitere a documentelor/solicitărilor de către utilizator prin intermediul platformei, astfel încât acesta să nu mai meargă fizic la ghişeu pentru depunerea lor.
PCUe va conţine formularele, procedurile şi legislaţia actualizate, astfel încât nu va mai exista riscul de a merge la locul prestării serviciului şi de a descoperi că mai trebuia adus un document care nu se regăsea pe pagina de internet a instituţiei. În perioada următoare vor fi încărcate informaţiile, iar utilizatorii vor putea să îşi exprime părerea cu privire la funcţionalităţile platformei, astfel încât aceasta să se adapteze nevoilor de interacţiune ale cetăţenilor cu administraţia publică.
Din 2010, punctul unic de contact electronic a fost conceput ca un catalog al tuturor serviciilor publice furnizate la nivelul administraţiei, astfel încât cetăţenii să vizualizeze, dar şi să poată accesa online servicii publice prin intermediul unui portal unic.
După 6 ani, această platformă şi-a modificat interfaţa, pentru a fi mai accesibilă şi mai prietenoasă pentru utilizatori, iar toate ministerele au beneficiat de pregătire şi se află într-un stadiu avansat în ceea ce priveşte desemnarea administratorilor şi a operatorilor, definitivarea conturilor şi publicarea informaţiei.
Mai mult, interacţiunea cetăţenilor cu reprezentanţii instituţiilor se va face în timp real, prin confirmarea prin intermediul platformei a tuturor paşilor efectuaţi atât de către cetăţean, prin crearea unui cont personal, dar şi din partea instituţiilor prin confirmarea primirii mailurilor, a documentelor şi a respectării termenelor legale de primire a unui răspuns.