Anul muzical 2015 se va deschide la Filarmonica „Oltenia” cu două concerte extraordinare de Anul Nou – unul susținut joi, 8 ianuarie, celălalt vineri, 9 ianuarie, ambele cu începere de la ora 19.00. Uverturi și arii celebre, ca și valsuri și polci din îndrăgita creație straussiană vor fi aduse în fața publicului de Orchestra Simfonică a instituției, condusă de dirijorul David Crescenzi (Italia), și de soprana Rasha Talaat (Egipt).
Pianist, dirijor de orchestră și de cor, David Crescenzi a început să studieze la Conservatorul din Pesaro, specializându-se ulterior în dirijat de orchestră, pian, muzică corală și dirijat coral. Timp de mai mulți ani a fost asistent și colaborator al lui Alessio Vlad și elevul lui Gustav Khunn, la care a frecventat, între anii 1993 și 1996, cursurile de perfecționare „Pomeriggi musicali” din Milano. Activitatea sa artistică s-a desfășurat pe parcursul a două decenii, mai întâi fiind pianist acompaniator și asistent dirijor în diferite teatre și festivaluri lirice, atât în Italia, cât și în străinătate, iar actualmente dirijor de orchestră și maestru de cor.
Printre realizările sale cele mai semnificative amintim colaborarea cu Teatrul Operei din Cairo (Egipt), în calitate de director artistic, între anii 1998 și 2003. În 1999-2001 a fost maestru de cor la Teatrul „Carlo Felice” din Genova, iar în stagiunea 2004-2005 a fost adjunctul directorului muzical de la Teatrul „St. Carlo” din Napoli. La Doha, Quatar, a dirijat de trei ori: în 2002 – opera „Aida”, în 2003 – „Ibn Sina” de Michil Borstlap, iar în anul 2005 – „Aspire” de David Krane, cu ocazia deschiderii Jocurilor Olimpice Asiatice. Din 2002 colaborează cu Opera Națională Română Timișoara, unde a dirijat mai multe spectacole de operă.
Născută în Egipt, soprana Rasha Talaat a absolvit Conservatorul din Cairo în iunie 2002. Debutul său a avut loc la Opera din Cairo în 2003, în rolul Reginei Nopţii din opera „Flautul fermecat” de W. A. Mozart, urmând să interpreteze şi alte roluri ca: Berenice din „L’Occasione fa il ladro” de G. Rossini, Frasquita din „Carmen” de G. Bizet, Musetta din „Boema” de G. Puccini, Adina din „Elixirul dragostei” de G. Donizetti, Gilda din „Rigoletto” de G. Verdi şi Oscar din „Bal mascat” de G. Verdi. Cariera sa europeană a început în Italia, alături de Orchestra de Cameră din Marche interpretând „Oratorio di Natale” de Saint Saens şi „Elixirul dragostei” de G. Donizetti, în anul 2005 fiind invitată de Orchestra Filarmonicii Marchigiana să interpreteze „Messa încoronării” de W. A. Mozart, „Salve Regina” de Pergolesi şi „Magnificat” de F. Schubert.
În anul 2007 interpreta rolul Cleopatra din opera „Giulio Cesare” de Haendel pe scena Teatrului „St. Etienne” din Franţa, urmând să apară şi pe scena Operei Naţionale Bucureşti în rolul Reginei Nopţii din „Flautul fermecat” de W. A. Mozart. Şi-a îmbogăţit repertoriul cu lucrări vocal-simfonice înregistrând colaborări cu Basilica din localitatea Loreto din Italia, în prezenţa Papei Benedict al XVI-lea, dar şi o colaborare inedită cu studiourile Walt Disney, împrumutându-şi vocea pentru desenul animat „Frumoasa din pădurea adormită”. A câştigat o bursă de studii la Academia Lirică din Osimo.
- Gaetano Donizetti: Uvertura operei „Don Pasquale”
- Leo Delibes: „Les Filles de Cadix”
- Vincenzo Bellini: Uvertura operei „Norma”
- Amilcare Ponchielli: „Dansul orelor” din opera „La Gioconda”
- Charles Gounod: Aria Margueritei din opera „Faust”
- Camille Saint-Saens: „Bacchanale” din opera „Samson şi Dalila”
- Franz Lehar: Cântecul Viljei din opereta „Văduva veselă”
- Giuseppe Verdi: Aria „Merce, dilette amiche” din opera „Vecerniile siciliene”
- Johann Strauss-fiul: Uvertura operetei „Liliacul”; „Unter Donner und Blitz”, polka schnell; Polka „Trisch-Trasch”; Valsul „Frumoasa Dunăre albastră”
- Luigi Arditi: Valsul „Il Bacio”
- Johann Strauss-tatăl: Marşul Radetzky