S-au semnat contractele pentru construirea celor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Piteşti

0
1827

Ieri, la Consiliul Judeţean Dolj, în prezenţa parlamentarilor de Dolj, a conducerii administraţiei publice centrale şi locale, au fost semnate contractele pentru construirea celor două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Piteşti, care va avea o lungime de 121 de kilometri, având o valoare estimată de 3,7 miliarde euro, fără TVA. Primele două tronsoane vor avea 58 de km. Acestea sunt încredinţate firmelor Trevio Scavi (Italia) – 17,7 kilometri şi respectiv asocierii de firme româneşti SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL – 39,85 kilometri. Durata contractului este de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Potrivit conducerii CNAIR, primul tronson are ca punct de pornire desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final interferenţa cu judeţul Olt, urmând a traversa localităţile Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti, pentru a face joncţiunea cu tronsonul doi, care la rândul său traversează localităţile, Balş, Bîrza, Piatra-Olt, Slătioara, Milcov, Valea Mare. „Discuțiile pentru acest drum expres au început în martie-aprilie 2017, în mai-iunie au fost urcate pe SEAP și s-au așteptat ofertele. Una din firmele participante a contestat documentația după licitație. Astăzi vom semna pentru două tronsoane din drum, urmând să fie reluate documentațiile pentru tronsoanele trei și patru. Orice drum expres aduce beneficii zonei, dezvoltă practic acea zonă, aduce investitori. Acest drum expres leagă doi poli importanți ai industriei auto din România…”, a precizat Narcis Neaga, directorul CNAIR. În cadrul acestei licitaţii, Construcţii Erbaşu a depus contestaţie după ce oferta sa a fost descalificată în faza de evaluare tehnică. Pe 9 mai, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) i-a admis contestaţia şi a obligat autoritatea contractantă să reevalueze oferta constructorului român.

Primul tronson va avea o lungime de 17 kilometri și o valoare estimată de 479.802.905,88 lei, fără TVA, iar cel de-al doilea are o valoare estimată a contractului, fără TVA, de 671,388,626.66 lei. Primul tronson va traversa localitățile Ghercesti, Pielesti și Robanesti, cu plecare din Craiova şi va avea doua pasaje și șapte poduri. Va fi executat de firma Tirrena Scavi SpA, din Italia….”, a subliniat directorul Narcis Neaga

„Cel mai frumos cadou de Crăciun”

Al doilea tronson va tranzita localitățile Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Milcov, Slatina și Valea Mare, va avea o lungime de aproximativ 40 km. Totodată, va avea 10 poduri inclusiv peste râul Olt și 5 pasaje. Va costa peste 217 milioane euro fără TVA și va fi executat de Asocierea SA&PE Construct SRL-Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL- Consitrans SRL, din România. „Un eveniment istoric i-am spune noi. O veste bună pentru milioane de olteni, dar nu numai pentru olteni. Acesta este momentul zero în care drumul expres Craiova – Piteşti se pune în mişcare. Este cel mai frumos cadou de Crăciun pe care l-am primit vreodată…”, a precizat Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj. 

Se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră

Tronsonul 3 cu o lungime de 31,75 km va fi construit între km 57+550 și km 89+300 și va fi cuprins între intersecția cu DN 65, în apropierea  municipiului Slatina și limita dintre județele Olt și Argeș, Tronsonul 3 al drumului expres Craiova-Pitești va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești. Tronsonul 4 are o lungime de 31,81 km, va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt și Argeș și intersectia cu autostrada 1 București – Pitești și va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja. Pe cei 121 km ai drumului expres Craiova – Pitești se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Acest drum va avea 4 benzi de circulație ( 2 benzi pe sens) şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi. Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m.

 

 

 

Senatorul Claudiu Manda, vicepreşedintele Senatului : 

“Le mulțumesc celor din zona executivă că au făcut posibil acest proiect, îi felicit pe cei care au câștigat licitația și le spun că Oltenia își dorește foarte mult acest drum expres, și ne-am dori și ca perioada de proiectare și execuție să nu se încadreze în maximum perioadei din contract…Au fost patru tronsoane, toate scoase la licitație pe aceeași procedură. Au fost contestate în instanță. Doua dintre  ele au ajuns la un complet de judecată, celelalte două la un altul. Un complet a spus ca are dreptate Ministerul si alt complet, pe aceeași lege, a spus că nu are dreptate. Pe celelalte două trosoane probabil că se va relua procedura. Unde a câștigat Ministerul, după un an și jumătate, suntem în faza în care semnăm. Să sperăm că nu o să dureze încă un an și jumătate semnarea pentru celelalte două trosoane. Să mulțumim instanțelor de judecată că pe aceeași lege avem decizii diferite. Poate că aici ar trebui ca România să înțeleagă că mai are de lucru”.

 

Lia Olguţa Vasilescu, deputat de Dolj : 

“Este cel mai mare proiect de infrastructură de după Revoluție, un proiect foarte așteptat. Trăim în România, țara în care  durează mai mult partea de documentație, decât construcția propriu-zisă. Trebuie să ne gândim foarte atent la legislație ce avem de făcut și trebuie găsite soluții legislative pentru că nu este normal de exemplu ca o firmă care nici măacr nu a participat la licitație să țină în loc acest proiect. Această autostradă va fi elemental vital al acestei zone. Deși procedurile au demarat imediat după instalarea guvernului câștigător al alegerilor parlamentare, procedurile de licitatie și contestațiile la instanța au durat doi ani. Pentru celelalte două loturi, de la Slatina la Pitești, licitația urmează a fi reluată luna aceasta, după ce instanța a respins procedura. Aceeași speța, aceeași lege, două instanţe au dat soluții diferite…”