Mai mult de jumătate din clienţii instituţiilor nebancare consideră că: Economia României se va îmbunătăţi

0
262

58% din clienţii instituţiilor financiare nebancare din România consideră că economia României se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni, în timp ce 19% dintre ei apreciază că situaţia economică va rămâne stabilă în 2015, potrivit unui studiu desfăşurat de compania britanică de cercetare GfK în toate ţările în care este prezent International Personal Finance (IPF), grupul din care face parte Provident Financial România.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie-aprilie 2015 pe un eşantion total de 8.040 de clienţi Provident din 8 ţări, dintre care 1.034 din România. Prin comparaţie, în restul ţărilor europene unde este prezent IPF, doar 23% dintre respondenţi se aşteaptă, în medie, la o evoluţie pozitivă a economiei ţării lor. 44% dintre participanţii români la sondaj au spus că sunt mulţumiţi de nivelul actual de trai. În plus, 70% dintre ei sunt încrezători că situaţia financiară personală se va îmbunătăţi în următoarele 12 luni, principalele motive fiind schimbarea circumstanţelor familiale (33%), schimbarea locului de muncă (16%) sau creşterea veniturilor salariale la actualul loc de muncă (10%). 1 din 5 participanţi la studiu se aşteaptă la o situaţie financiară stabilă comparativ cu 2014.

Lipsa veniturilor disponibile este o preocupare pentru doar 8% dintre clienţi

În ceea ce priveşte preocupările în perioada imediat următoare, costul de trai reprezintă principala grijă pentru 47% dintre respondenţii din România. 18% sunt preocupaţi cu privire la pierderea locului de muncă, iar 9% se arată îngrijoraţi de presiunea cheltuielilor medicale asupra bugetului familial. Lipsa veniturilor disponibile este o preocupare pentru doar 8% dintre clienţi, alături de cheltuielile cu educaţia. “Percepţia clienţilor noştri asupra perspectivelor economice şi a situaţiei financiare personale s-au îmbunătăţit semnificativ în ultimul an. Cercetarea confirmă preocuparea lor pentru asigurarea unui buget personal echilibrat, prin luarea unor decizii financiare responsabile, putând astfel gestiona cu mai multă uşurinţă cheltuielile zilnice. Vom continua să răspundem aşteptărilor şi aspiraţiilor clienţilor noştri cu împrumuturi simple, cu costuri fixe şi transparente, acordate într-un mod responsabil, care să-i ajute să transforme oportunităţi în poveşti frumoase”, a declarat Neil Dalgliesh, directorul de operaţiuni al Provident Financial România.

91% dintre clienţi împrumută sume potrivite situaţiei lor financiare

Aproape 40% dintre respondenţii români consideră facil să acceseze un împrumut atunci când este important pentru ei. Mai mult, 93% spun că se gândesc foarte atent înainte de a lua un credit, iar 91% împrumută doar sume de bani potrivite situaţiei lor financiare, pe care le pot rambursa fără a pune presiune pe buget. 43% dintre participanţii la studiu declară că susţin cheltuielile zilnice cu mai multă uşurinţă decât în 2014 şi 28% spun că sunt mai prudenţi. Cei mai mulţi dintre ei iau împrumuturi pentru cheltuieli neaşteptate, pentru îmbunătăţiri în locuinţă, cheltuieli medicale sau pentru educaţia copiilor. Principalele aspecte pe care clienţii le iau în calcul atunci când vor să ia un împrumut sunt capacitatea de a plăti confortabil ratele lunare (66%), suma totală pe care trebuie să o ramburseze (42%) şi perioada împrumutului (41%). Trei din 10 respondenţi au spus că reuşesc să facă economii cu regularitate şi, dintre aceştia, peste 55% pun bani deoparte pentru pensii private, cu scopul de a-şi asigura un trai liniştit (30%) şi a reduce impactul scăderii veniturilor lunare asupra nivelului de trai după pensionare (23%).