Un centru pentru stoparea abandonului şcolar

0
40

Ieri, într-un cadru festiv,  a avut loc inaugurarea oficială a Centrului comunitar de zi pentru copii şi tineri, destinat educaţiei tinerilor între 6-19 ani, proveniţi din comunităţi dezavantajate. Tinerii vor beneficia de activităţi „after-school”, scopurile fiind prevenirea abandonului şcolar, dobândirea de noi activităţi de viaţă. Manifestarea a beneficiat, pe lângă reprezentanţi ai instituţiilor de asistenţă socială, şi de prezenţa directorului Societăţii Naţionale de „Crucea Roşie” din România alături de cea a reprezentantului Fundaţiei „Velux” din Danemarca, partener în proiect.

„Să acordăm o şansă reală tinerilor”

Inaugurarea de ieri face parte din implementarea Proiectului „Incluziunea socială a copiilor şi tinerilor din România, cu sprijinul şi implicarea comunităţii – Centre comunitare de zi pentru copii şi tineri din comunităţi dezavantajate în trei zone din România”, derulat între 2014-2017. „Este un proiect foarte important şi fără sprijinul autorităţilor locale şi judeţene nu puteam să-l punem în practică. Ne bucurăm să vedem receptivitate şi sperăm ca, după finalizarea programului, lucrurile să meargă mai departe”, a precizat prof.  Maria Vintilă, director al Filialei Dolj de „Crucea Roşie”.

Maria Vintilă

Prezent la Craiova, Ioan Silviu Lefter, director general al SN „Crucea Roşie”, a declarat: „În România, lipsurile materiale reprezintă cel mai invocat motiv al abandonului şcolar. Imposibilitatea de a plăti rechizitele copiilor, hainele şi încălţămintea acestora, lipsa hranei sunt factori care îi determină pe părinţi să renunţe la şcolarizarea tinerilor. Prin acest proiect, încercăm să acoperim lipsurile materiale şi să acordăm o şansă reală la educaţie copiilor care provin din familii nevoiaşe. Proiectul se referă la trei judeţe – Botoşani, Dolj (în acestea două centrele fiind în municipiile reşedinţă) şi Hunedoara (cu aplicare în Lupeni). În fiecare centru, 500 de copii vor primi asistenţă, iar câte 60 din fiecare zonă vor merge în tabere gratuite. S-a constituit, la nivelul fiecărui punct zonal, un Consiliu consultativ, care are misiunea de a găsi resurse necesare pentru continuarea programului şi după septembrie 2017, când va fi finalizată finanţarea”. La rândul său, reprezentantul danez, Carsten Mahnfeld, a menţionat: „A fost o plăcere pentru noi să vedem această deschidere. Lucrurile au mers din ce în ce mai bine, iar rezultatele se văd. Sperăm ca, din 2017, comunităţile locale să preia finanţarea, deoarece este păcat să se piardă o astfel de experienţă. Am văzut voluntari care au fost deplin implicaţi în proiect”.

Doi tineri voluntari cu prezenţă totală

În principal, activitatea se desfăşoară prin voluntariat, elevi, studenţi, cadre didactice venind, în timpul liber, să-i ajute pe cei care fac parte din program. Doi dintre aceştia ne-a spus câteva cuvinte. «Sunt în clasa a XII-a, la Colegiul Naţional „Carol I”, şi m-am implicat de doi ani în voluntariat. Cred că trebuie să-i ajutăm pe cei care au nevoie. Personal, atât cât îmi permite timpul, voi veni să dau o mână de ajutor, chiar dacă va fi nevoie să-i iau pe cei mici de la şcoală şi să-i aduc în acest Centru» – Mihai Răcăreanu. «Nu am decât 16 ani, sunt elevă tot la „Carol I” şi m-am implicat vara trecută în voluntariat. Vin cu plăcere şi-i ajut pe cei mai mici decât mine la temele de şcoală. Când este nevoie, cu cei de vârstă mai mică mă mai şi joc. Este o experienţă, care cred că va avea rezultate» – Victoria Zăvăleanu. Ieri, în sălile de pregătire, mai mulţi elevi erau prezenţi la şedinţele de instruire, fiind ajutaţi la diverse materii de studii de către colegii lor cu câţiva ani mai mari.