Întruniţi, a doua oară, în cadrul Adunării Generale a Acţionarilor, membrii CCI a judeţului Dolj, deşi puţini la număr, adică în jur de 20, au acuzat Colegiul de Conducere de management defectuos. Acest semnal de alarmă a fost tras cu mult timp în urmă, şi în repetate rânduri, de către Constantin Răducănoiu, directorul societăţii Parc-Turism, care a anticipat destinul acestei instituţii. În mod normal, AGA era stabilită să aibă loc în data de 26 mai, când nu s-a întrunit cvorumul necesar, adică 163 de membrii, dintr-un total de 316 membri cotizanţi, cu drepturi depline. Paradoxal, pentru prima oară în istoria Camerei s-au auzit şi vocile salariaţilor, care nu pot înţelege cum veniturile cresc, cheltuielile scad, dar totuşi ei sunt ameninţaţi cu disponilizarea. Deşi iniţial s-a negat, de către preşedintele Camerei, Ioan Vigaru, vreo intenţie de vânzare a sediului din strada Brestei, unde fiinţează Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Dolj, după mai multe schimburi de replici cu directorul societăţii Parc-Turism Ioan Vigaru a recunoscut că se ia în calcul această posibilitate, pentru că sunt constrânşi de banca la care s-au împrumutat aproape un miliard de euro.
Pe ordinea de zi a şedinţei de ieri erau trecute opt puncte şi anume: „Analiza şi aprobarea Raportului Colegiului de Conducere” privind rezultatele economico – financiare ale activităţii desfăşurate în anul 2010; activitatea desfăşurată de la precedenta Adunare Generală ( iulie 2010) până în prezent; modul în care au fost îndeplinite obiectivele generale ale organizaţiei pentru perioada ianuarie 2010-aprilie 2011; „Prezentarea, dezbaterea şi aprobarea bilanţului contabil şi a rezultatului financiar al exerciţiului anului 2010”; „Prezentarea şi aprobarea Raportului Comisiei de cenzori privind acţiunile de verificare desfăşurate în anul 2010 şi pe perioada trecută din acest an”; „Aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2011”; „Aprobarea măsurilor necesare pentru realizarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe 2011”; „Aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de Cenzori”; „Aprobarea acordării calităţii de Preşedinte de Onoare foştilor preşedinţi, Mihalache Hotăranu şi Octavian Vulpescu” şi, nu în ultimul rând, „Alegerea a doi membri pentru completarea Comisiei de Cenzori pentru perioada rămasă din mandatul actual al Comisiei de Cenzori”. Subiectul cel mai fierbinte de pe ordinea de zi a fost cel legat de măsurile care ar trebui luate în vederea redresării situaţiei de la Camera de Comerţ şi Industrie a judeţului Dolj, actuala conducere fiind efectiv neputincioasă în faţa dezastrului fnanciar existent în acest moment. După ce s-a prezentat Raportul Colegiului de Conducere, de către preşedintele Camerei de Comerţ, Ioan Vigaru, primul care a luat cuvântul a fost Octavian Vulpescu, (preşedinte de onoare al CCI începând de ieri), care, pe de o parte, şi-a manifestat, într-o primă fază, indignarea faţă de iniţiativa primăriei municipiului Craiova de construire a unui Centru Multifuncţional în locul Târgului Romaneşti, în condiţiile în care Camera de Comerţ, într-un parteneriat cu municipalitatea, are deja un Centru Multifuncţional – total nefuncţional, iar, pe de altă parte, voalat, şi-a exprimat susţinerea vizavi de vânzarea sediului Camerei de Comerţ. „Aici sunt banii tuturor membrilor. Aveţi grijă cu închirierea sediului, că o să ne trezim cu cei de la DNA pe cap. Nu vedeţi că se rostogoleşte treaba… I-am spus domnului Vigaru că ne transformăm într-o forţă politică, nu ideologică, bineînţeles, ci într-o forţă a amărâţilor care muncesc în economia românească. Eu sunt pentru soluţia de închiriere pe termen lung, cu drept de cumpărare…” a spus Octavian Vulpescu.
Constantin Răducănoiu a dejucat planul
Pe fază, directorul societăţii Parc-Turism, Constantin Răducănoiu, a prins din zbor unde dorea să bată preşedintele de onoare Vulpescu şi nu a lăsat nesacţionată declaraţia şi nici Raportul prezentat de Ioan Vigaru. „Cine să redreseze situaţia aici? După cum vedeţi, din cei 15 membri ai Colegiului de Conducere la şedinţa AGA de azi s-au prezentat doar câţiva. Acesta este interesul lor faţă de ceea ce se întâmplă la Camera de Comerţ. Un alt vicepreşedinte a organizat un Târg de Turism, dar nu a luat şi Camera de Comerţ, ca asociat, că poate se mai câştiga un bănuţ şi de acolo. Aşadar, nu putem să fim de acord cu această stare de lucruri. Mai ales pe proceduri care afectează în mod vădit activitatea. Pe formă ce să mai vorbim, vedeţi modificarea statutului. S-a desfiinţat Adunarea Reprezentativă pentru că numărul membrilor a scăzut sub cinci sute, dar de ce au scăzut sub 500? Şi asta ar fi o întrebare de pus Colegiului actual de Conducere. Sunt decizii ale Camerei luate cu substrat, ajungându-se chiar la „mituirea” membrilor. Mă refer la faptul că, în decembrie 2009, s-a stabilit ca membrii Colegiului de Conducere şi vicepreşedinţii să nu mai ia indemnizaţie, pentru că şi aşa nu sunt venituri şi să aibă salariaţii de unde să-şi ia lefurile, ca apoi, în iulie 2010, să li se dea acestora plicul cu câte 10 milioane lei vechi. Au refuzat banii doar doi vicepreşedinţi….” a spus Constantin Răducănoiu.
Salariaţii vor fi disponibilizaţi
Directorul Parc Turism a combătut cu documente şi a obţinut sprijinul sălii. De exemplu, mai mulţi angajaţi ai Camerei au început să-l ia la întrebări pe directorul CCI, Virgil Boboc, care a încercat să mai dreagă din situaţie, susţinând că sunt bani, iar dacă s-ar citi într-o anumită cheie cifrele s-ar descoperi şi creşteri de venituri, investiţii, poate chiar şi profit. Un tânăr salariat al CCI l-a întrebat pe Virgil Boboc care este, atunci, scopul disponibilizărilor de personal, însă acesta, susţinut de Ioan Vigaru, i-a dat tânărului peste nas, spunându-i că acestea sunt măsuri de păstrare a balanţei, a echilibrului bugetar. Răspunsul i-a deranjat pe angajaţii prezenţi în sală, care s-au revoltat şi au scos la iveală mai multe „afaceri” şi „jocuri de culise” ale conducerii CCI, cu complicitatea chiar a unor dintre salariaţii instituţiei. Constantin Răducănoiu a continuat seria acuzelor, iar pentru că s-a ajuns la subiectul salariaţi, s-a făcut publică Decizia nr. 81 a Colegiului de Conducere, din data de 19 aprilie 2011, în care este stipulat la unul dintre puncte faptul că se aprobă sponsorizarea Camerei de către salariaţii implicaţi în implementarea unor proiecte, lucru nemaiîntâlnit în istoria CCI până la acest moment. „Este ilegal acest lucru. Să nu mai vorbim că este imoral. Iar azi nu avem în dosar niciun material în legătură cu punctul 5 de pe ordinea de zi. Eu am însă, şi vreau să arăt tuturor, ceea ce s-a stabilit în cadrul adunării Colegiului de Conducere, întrunit în data de 25 mai. De aici am luat la cunoştiinţă că obligaţiile totale de plată către bancă, anul acesta, se ridică la 665.000 lei, din care dobânzi şi comisioane 358.000 lei. La punctul 3 este prevăzută o cheltuială totală cu salariile celor 25 de angajaţi de 1.173.000 lei, adică 917.000 lei – salarii brute plus 256.000 obligaţii angajator. Iar aproximativ 600.000 lei se asigură din fonduri nerambursabile pe două proiecte aflate în derulare. Tot la Colegiul de Conducere s-a stabilit că această cheltuială ar putea fi redusă cu 170.000 lei prin măsuri de reorganizare, externalizare activităţi şi disponibilizarea imediată a unui număr de minim 9 salariaţi…În felul acesta o să mai rămânem vreo doi. De fapt, ştiţi că se poate întruni AGA şi cu doi participanţi…aşa că…” a mai completat Răducănoiu.
58.000 de euro, achitaţi în octombrie
Directorul Parc Turism se opune cu vehemenţă vânzării sediuluii Camerei de Comerţ şi spune că pentru datoriile ce nu mai pot fi achitate să răspundă cei care au făcut împrumuturi la bancă, adică actualul Colegiu de Conducere. „Nu pot să fiu de acord cu vânzarea acestui sediu. Iar dacă va avea loc aşa ceva voi convoca Consiliul de Administraţie la societatea la care sunt director şi voi propune retragerea Parc –Turism din Camera de Comerţ. Nu vreau să fiu martor la acest dezastru. S-au făcut şi alte împrumuturi, pe lângă acel credit de 700.000 de euro s-au mai împrumutat bani şi pentru achitarea salariilor. Au fost daţi afară nişte oameni şi angajaţi alţii, noi. Şi eu conduc o societate, dar nu fac aşa ceva… ” a mai spus Constantin Răducănoiu. Ioan Vigaru nu a fost de acord cu aprecierile făcute de directorul societăţii Parc-Turism şi a spus că lucrurile din afară se văd altfel, că el trebuie să fie prezent zilnic şi că îşi bate capul cu toate calculele. În cele din urmă, au fost aprobate punctele de pe ordinea de zi a şedinţei AGA, dar situaţia a rămas incertă şi sigur va degenera din luna octombrie, când Camera de Comerţ este constrânsă de bancă să achite o rată de 58.000 euro.