S-a anunţat redeschiderea şcolilor, conform scenariilor binecunoscute – “verde”, “galben” şi “roşu”, începând cu 8 februarie, dar, lucrurile nu sunt aşa de simple cum par la prima vedere. Dificultăţi încă sunt. În acest sens, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) atrage atenţia asupra unor probleme, întocmind şi o listă de măsuri, pe care a o va prezenta , pe 8 februarie, la întâlnirea cu ministrul Educaţiei. Uniunea Sindicatelor Independente din Învăţământ (USII) Dolj, parte a FSLI , este în acest proiect.
Marţi, 2 februarie, s-a stabilit că semestrul al II-lea al acestui an şcolar va începe de pe 8 februarie, în diferite forme, iar sindicaliştii din învăţământ vin şi cu propuneri de îmbunătăţire a procesului educaţional, ţinând cont de pandemia de COVID – 19. “S-a anunţat redeschiderea şcolilor , începând cu 8 februarie, pe cele trei scenarii cunoscute: “verde”, conform căruia toţi copiii vor veni la cursuri; “galben” – cu prezenţă a copiilor din preşcolar, primar şi din clasele terminale; “roşu” – doar cei din preşcolar şi primar veniţi la ore, iar dacă o localitate va intra în carantină, cursurile vor fi online. Este o mare responsabilitate şi nu ne permitem nicio greşeală, costul fiind sănătatea copiilor, părinţilor lor , a cadrelor didactice şi a personalului nedidactic. În acest sens, vom merge cu o serie de măsuri, care ar trebui adoptate, la întâlnirea cu ministrul Educaţiei”, a precizat prof. Adrian Nicoli (foto), vicepreşedinte al USII Dolj.
Listă lungă de măsuri adoptabile
Lista este destul de lungă, iar cerinţele nu sunt unele insurmontabile. “Ne dorim, în primul rând, asigurarea echipamentelor şi a produselor de dezinfecţie în toate unităţile de învăţământ preuniversitar din ţară, la care se adaugă instruirea corectă a personalului care se ocupă de curăţenie. De asemenea, ne dorim vaccinarea personalului din educaţie , cu prioritate, imediat ce va fi asigurat necesarul de doze de vaccin. Vom merge şi pe gândirea unui plan coerent, bine pus la punct, cu ajutorul cadrelor didactice, privind predarea materiei la zi, dar şi introducerea orelor remediale, astfel încât să nu asistăm la epuizarea elevilor, dar şi a personalului didactic. Totodată, vom cere regândirea sistemului de teme pentru acasă, în aşa fel încât copiii să beneficieze de timp suficient de relaxare. Nu în ultimul rând, trebuie pregătită simularea examenelor naţionale din acest an , dar luăm în calcul şi revenirea, din cauza pandemiei, la cursurile online, solicitând asigurarea unor mijloace de susţinere a acestor cursuri, prin achiziţionare de tablete, laptopuri, etc”, a mai spus Nicoli.