În trecut era o tehnică prin care cavalerii în armuri erau protejați de potențialele lovituri letale ale dușmanilor. Astăzi, Ford aplică o versiune modernizată a aceleiași tehnici pentru a construi mașini mai sigure decât au fost vreodată.
Primul proces complet automatizat de formare la cald a oțelului taie și modelează părți ale mașinii care au o importanță majoră în protecția șoferilor și a pasagerilor. Pentru acest proces, Ford utilizează cuptoare imense, roboți și lasere care lucrează la 3000 de grade Celsius.
“Dar încorporăm materiale moderne și automatizăm întreaga operațiune pentru a accelera și rafina acest proces”, spune Dale Wishnousky, vicepreședinte responsabil de Producție în cadrul Ford Europa. “Rezultatul este o celulă de siguranță din oțel-bor care transformă noua generație Focus în una dintre cele mai sigure mașini pe care le-am construit vreodată”.
Secția de formare la cald – integrată complet în cadrul Uzinei de Asamblare Vehicule din Saarlouis, Germania – este rezultatul unei investiții recente de 600 de milioane de euro în facilitățile de producție ale acestei fabrici. Formarea la cald este o parte integrantă a producției noului Ford Focus, care a primit punctajul maxim în cadrul testelor de siguranță Euro NCAP.
Noua generație Focus utilizează la scară largă aliajul oțel-bor – cel mai puternic aliaj pe bază de oțel utilizat în industria auto – în construcția celulei de siguranță a mașinii. Acest lucru ajută la crearea unui spațiu de supraviețuire în cazul nefericit al unui accident. În plus, utilizarea borului – material care face parte din structura zgârie-norilor – ajută noul model să atingă un procent de rezistență cu 40% mai mare în cazul unui impact frontal.
Piese din oțel format la cald ating în cuptor temperaturi de până la 930 de grade Celsius. Acestea sunt descărcate apoi de roboți într-o presă hidraulică cu o forță de apăsare de 1150 de tone, unde primesc forma brută dorită și sunt apoi răcite rapid, în doar trei secunde. Oțelul-bor este atât de puternic în acel moment, încât tăieturile de precizie care dau forma finală sunt realizate cu ajutorul unui fascicul laser care atinge temperaturi mai înalte decât cele ale lavei vulcanilor.