Astăzi, Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Dolj, în parteneriat cu Crucea Roşie Dolj, Consiliul Judeţean Dolj prin Unităţile medico–sociale, Primăria Craiova prin Căminul de persoane vârstnice Craiova şi Asociaţia „Peoples in Difficulty” Dolj, celebrează „Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice”. Cu această ocazie va fi organizată şi Campania cu deviza „Fiecare are rolul său”.
Anul acesta a fost declarat de către Consiliul Uniunii Europene şi Parlamentul European drept „Anul european al îmbătrânirii active şi al solidarităţii între generaţii”. Obiectivul principal este, astfel, acela de a consolida o mentalitate sănătoasă de implicare activă a vârstnicilor în viaţa de zi cu zi, în dezvoltarea socială şi economică a comunităţilor, fără a fi discriminaţi în niciun fel.
Anul european al îmbătrânirii active şi al solidarităţii între generaţii marchează aniversarea a 10 ani de când a fost adoptat Planul Internaţional de Acţiune Împotriva Îmbătrânirii (International Plan of Action on Ageing), semnat în aprilie 2002 de către toate statele membre ale Uniunii Europene. Prin acest plan, statele semnatare s-au angajat să promoveze şi să susţină îmbătrânirea activă, prin includerea în politicile sociale şi în programele economice naţionale a nevoilor şi drepturilor vârstnicilor, dar şi prin promovarea unei societăţi pentru toate vârstele.
Campanie pentru bătrâni
În acest context, tema campaniei este Îmbătrânirea activă. Scopul este de a îmbunătăţi percepţia persoanelor vârstnice asupra calităţii vieţii lor în cursul procesului de îmbătrânire şi asupra rolului lor activ în societate.
În primul rând prin menţinerea cât mai mult timp posibil în câmpul muncii şi păstrarea, pe o perioadă cât mai lungă, a rolului lor activ în societate. Nu în ultimul rând prin menţinerea unei unui stil de viaţă cât mai sănătoasă şi împlinit. Campania stimulează oamenii să participe la creşterea calităţii vieţii lor pe termen mediu şi lung. Ministerul Sănătăţii şi Institutul Naţional de Sănătate Publică asigură suportul metododologic pentru coordonarea, analiza şi evaluarea rezultatelor Campaniei.