Proiect european, la final

0
324

Proiectul european “Performing training in hospitals”, derulat de Școala Postliceală Ecologică „Sfântul Ștefan” din Craiova, a ajuns la final. La evenimentul de închidere au participat reprezentanţi ai Arhiepiscopiei Craiovei, Inspectoratului Școlar Județean Dolj, Spitalului Clinic Județean de Urgență Craiova, directori de unități de învățământ, cadrele didactice ale școlii, elevi.

Scopul evenimentului l-a reprezentat promovarea rezultatelor obţinute ȋn cadrul proiectului, prezentarea obiectivelor ȋndeplinite, a produselor intelectuale realizate, a impactului asupra partenerilor și beneficiarilor implicati.

Școala Postliceală Ecologică „Sfântul Ștefan” din Craiova a obținut finanțare prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), pentru proiectul „Performing training in hospitals”. Acest proiect s-a înscris în Programul de Educație, Burse, Ucenicie și Antreprenoriatul Tinerilor în România, mecanismul financiar EEA 2014-2021, desfășurându-se pe toată perioada anului școlar 2022-2023.

Scopul proiectului a fost să ofere elevilor școlii posibilitatea dobândirii competențelor profesionale de calitate care să le permită integrarea rapidă pe piața muncii din România și Europa, prin stagii practice eficiente. Proiectul a pornit de la o reală nevoie pentru cei implicați în realizarea și desfășurarea stagiilor clinici în instituții din domeniu (spitale, clinici) de a-și dezvolta experiențele în domeniu și de a deprinde abilități de organizare a acestora la standarde europene, pe care de multe ori sistemul românesc de învățământ și de sănătate nu le oferă, dar care pot fi compensate prin proiecte EEA Grants.

Principalele obiective ale proiectului au fost: formarea și dezvoltarea de competențe și aptitudini pedagogice, manageriale, de consiliere pentru carieră și de tutorat pentru 12 participanți (zece cadre didactice și doi responsabili de practică), necesare pentru a integra în mediul educațional stagii de practică de calitate înaltă, în colaborare cu instituția parteneră – Spitalul Clinic Județean de Urgență din Craiova – ca urmare a experiențelor de la o vizită de studiu de 8 zile în Patras, Grecia, la organizația parteneră IIEK EUROTEAM; elaborarea de către cei 12 participanți a unui set de ghiduri ce vor conduce la preluarea de bune practici de către toate cadrele didactice și de angajații instituțiilor partenere implicate în stagii practice, la creșterea satisfacției elevilor privind calitatea stagiilor și la creșterea competențelor profesionale ale elevilor, în concordanță cu tendințele de pe piața muncii.

“Considerăm că experiența dobândită de cei 12 participanți în proiect, în timpul vizitei de studiu, va avea efect benefic și pentru celelalte cadre didactice ale școlii/responsabili de practică, ce vor fi stimulate să se pregătească mai bine și să își dorească să își dezvolte  competențele profesionale, dar și pe cele lingvistice, comunicarea și empatizarea cu semenii. Au fost realizate, în termen, produse intelectuale cu ajutorul cărora se urmărește  formarea profesională de excepție a viitorilor asistenți medicali: două CDL-uri, un Dicționar de termeni medicali: Englez – Român; Român – Englez, un Ghid de Bune Practici privind Procedurile Specifice Asistentului Medical Generalist; un Ghid de Proceduri adresat Asistenților Medicali Generaliști. Am încheiat noi contracte de colaborare cu instituții medicale. Implementarea acestui tip de proiecte este benefică pentru formarea  și dezvoltarea de noi deprinderi profesionale, atât teoretice, cât și practice, privind tutoratul  și adaptarea la tehnologia modernă digitală, astfel că, pe plan profesional, participanții și-au dezvoltat aria de expertiză și cunoștințele. Acest lucru va avea ca efect direct organizarea unor stagii practice în parteneriat, cu asumarea unor roluri clare, cu strategii didactice moderne, ce vor motiva și implica activ elevii în formarea lor ca viitori asistenți medicali capabili și dedicați meseriei, facilitând astfel tranziția de la școală la piața muncii, în instituții de profil din țară și din țări ale UE”, a precizat prof. Georgeta Achim, coordonator de proiect.