Scandalul Revelionului de pomină de la RSR Podari nu s-a stins: Alunele depuse la DSVSA Dolj pentru analize erau parazitate, însă rezultatul nu contează în anchetă

0
624

Reprezentanţii Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Dolj au anunţat că alunele depuse pentru analize de tinerii care au declarat că le-au luat de pe masă de la Palatul RSR, unde au participat la Revelionul de coşmar, sunt parazitate. Oficial însă, rezultatul analizelor nu schimbă nimic în cadrul anchetei, pentru că probele nu au fost recoltate în condiţiile cerute de lege, astfel autorităţile nu au garanţia că fac parte din meniul oferit la masa festivă. Nici până în acest moment nu s-au înregistrat plângeri la Poliţie, însă oamenii legii spun că nu au pus punct anchetei.

Reamintim că, în cursul zilei de vineri, mai mulţi tineri care îşi plătiseră biletele pentru masa festivă de Revelion la Palatul RSR din Podari s-au prezentat la Direcţia Sanitar-Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Dolj, aducând alunele cu care fuseseră serviţi şi despre care spuseseră de la bun început că ar avea viermi. Tânărul pe numele căruia a fost înregistrată proba este Ciprian Ogarcă, acesta explicând că a luat alune de pe masă şi le-a dus acasă pentru a demonstra cunoscuţilor că nemulţumirile au fost întemeiate: “Am luat alunele cu viermi acasă să vadă toată lumea că nu am minţit. Vreau să îmi primesc banii înapoi. În noaptea dintre ani am primit un peşte care mirosea şi o sticlă de suc. Nu este posibil aşa ceva. Ne-am pregătit singuri câte ceva de mâncare. Nimeni nu a furat nimic de acolo, aşa cum zice patronul localului”, a spus, vineri, Ciprian Ogarcă.

Inspectorii de la DSVSA Dolj au înregistrat proba respectivă, au supus-o analizelor de specialitate, care au relevat că alunele cu pricina erau într-adevăr stricate, mai exact parazitate. Din păcate, acest rezultat nu este decât o victorie „de moral” pentru cei aproximativ 650 de clienţi care au avut parte de un Revelion de pomină la Palatul RSR. Asta pentru că proba nu a fost recoltată în condiţiile cerute de lege, mai precis de la faţa locului, de inspectorii de specialitate, astfel că nu poate fi privită decât ca o analiză oarecare a unui produs, analiză pe care o poate solicita orice cetăţean.

„Pe 4 decembrie s-a prezentat la noi un tânăr cu nişte alune pentru analize. A fost înregistrată proba, s-a supus analizelor de specialitate, iar astăzi (n.r. – ieri) se va emite buletinul de analiză prin care putem atesta că alunele respective erau parazitate. Atât. Eu nu pot face speculaţii, ci vorbesc pe probe. Pe 1 ianuarie, când am ajuns noi la local, nu am avut din ce preleva probe, pentru că se făcuse curăţenie exemplară. Ce am putut face noi a fost să verificăm loturile de peşte din care a făcut parte şi cel achiziţionat pentru Revelion de patronul localului, loturi identificate pe baza facturilor. Nici una din unităţile care a achiziţionat acel produs nu a avut probleme. Despre alune nu pot spune eu că sunt sau nu sunt de pe masă de acolo. Este un produs care a fost analizat la solicitarea unui cetăţean, iar astfel de solicitări poate face oricine, iar în baza analizelor, se emite un buletin cu cele constatate”, ne-a explicat Dan Butaru, directorul DSVSA Dolj.

Deşi nici până ieri nu fusese depusă nici o sesizare oficială la Poliţie, reprezentanţii IPJ Dolj spun că se efectuează activităţi de cercetare în cauză. Încă din noaptea de Revelion oamenii legii au discutat cu o parte din clienţii nemulţumiţi, au fost luate şi declaraţii, după ce aproximativ 650 de persoane care au plătit câte 150 de lei ca să petreacă un Revelion de neuitat la Palatul RSR de la Podari, şi-au ratat petrecerea de Anul Nou. Primele discuţii au apărut după ce unii dintre meseni au spus că au primit peşte stricat şi alune cu viermi, nemulţumirile au crescut după ce la miezul nopţii nu a mai ajuns şampania la toţi invitaţii, iar, după ce patronul şi cei câţiva ospătari au dispărut, câţiva tineri revoltaţi au intrat în bucătărie şi s-au apucat să-şi pregătească singuri de mâncare.

Patronul de la RSR, Constantin Gheorghe, a declarat că vina aparţine clienţilor care ar fi furat şi ar fi făcut dezastru în mod gratuit, însă, aşa cum spuneam, nici el nu a depus vreo plângere, în condiţiile în care un inventar al bunurilor din incinta localului a avut tot timpul să facă. Până acum, în urma scandalului iscat, a fost aplicată o singură sancţiune. Reprezentanţii Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului l-au amendat pe Constantin Gheorghe cu 30.000 de lei (ca un sfert din cât a încasat el de la participanţii la Revelion) pentru informarea incompletă a consumatorilor şi prestare de servicii necorespunzătoare.