Noul motor EcoBoost de 1,0 litri produs de Ford Motor Company – lansat cu succes în acest an pe modelul Focus în Europa – a fost numit ieri, la Stuttgart, în Germania “Motorul Internaţional al Anului” 2012. Motorul mic, în 3 cilindri, de înaltă tehnologie, a mai primit alte două premii – “Cel mai bun motor nou” şi “Cel mai bun motor sub 1,0 litri” – acordate de revista Engine Technology International pe baza voturilor exprimate de 76 de jurnalişti din 35 de ţări din întreaga lume.
Aceasta este prima dată când Ford câştigă premiul “Motorul internaţional al anului” în istoria de 13 ani a premiilor. Mai mult, motorul EcoBoost de 1,0 litri a obţinut cel mai mare scor din istoria premiilor. “Ne-am propus standarde incredibil de înalte atunci când am început să concepem acest motor. Am vrut să oferim o economie de combustibil incredibilă, performanţă surprinzătoare, silenţiozitate şi rafinament – şi toate acestea să fie asigurate de un motor foarte mic, în 3 cilindri. Echipa a reacţionat la această provocare aparent imposibilă prin inovaţii cu adevărat interesante… “, a declarat Joe Bakaj, Vicepreşedinte Ford, Global Powertrain.
Motorul încape pe o foaie A4
Motorul, care este destul de mic cât să încapă pe o foaie A4, a fost conceput în centrele tehnice Ford din Dunton, Marea Britanie şi Merkenich, Germania. Motorul este construit în uzinele Ford din Craiova, România şi Koln, Germania.
Motorul EcoBoost de 1,0 litri foloseşte turbine cu inerţie mică pentru a furniza rapid putere atunci când acceleraţia este apăsată la turaţii mici şi să furnizeze putere mare la viteze de pană la 248,000 RPM. “Rezultatul schimbă regulile jocului pentru motoarele pe benzină la nivel global”, a afirmat Dean Slavnich, preşedinte al premiilor “Motorul Internaţional al Anului” şi editor al Engine Technology International: Motorul EcoBoost de 1,0 litri a debutat în acest an pe Focus în Europa şi va fi oferit apoi pe C-MAX şi B-MAX în cursul acestui an. Motorul EcoBoost de 1,0 litri va fi disponibil anul viitor pe modelele Ford în SUA, Asia Pacific şi Africa. În prima lună de vânzări în Europa, mai mult de 4.700 clienţi au comandat un motor Focus EcoBoost de 1,0 litri, reprezentând aproape un sfert din toate maşinile Ford Focus comandate pe cele 19 pieţe tradiţionale europene în care este prezent Ford.
Un juriu format din 76 jurnalişti auto din 35 ţări din lume
Ford Europa intenţionează să tripleze producţia anuală de vehicule echipate cu motoare pe benzină EcoBoost eficiente la aproximativ 480.000 până în 2015, de la 141,000 în 2011. Compania estimează că peste 300.000 din aceste vehicule vor fi echipate cu motorul EcoBoost de 1,0 litri. “Motorul Internaţional al Anului” este ales de un juriu format din 76 jurnalişti auto din 35 ţări din lume. Membrii juriului iau în calcul manevrabilitatea, performanţa, economia, rafinamentul şi aplicarea cu succes a tehnologiei avansate a motorului. Popularitatea motorului EcoBoost de 1,0 litri în rândul membrilor juriului a făcut ca acesta să primească cu 28 procente mai multe puncte decât competitorul clasat după el şi cel mai mare punctaj total al vreunui motor din istoria competiţiei. “Faptul că un motor în trei cilindri propulsează un vehicul ca Ford Focus cu atâta uşurinţă dovedeşte că viitorul este unul foarte optimist pentru motorul cu ardere internă”, a menţionat Dean Slavnich de la Engine Technology International.
Jurnalistul britanic John Simister :
“Dacă reducerea dimensiunilor este viitorul, actualmente nu există un exemplu mai bun decât acesta. Are aceeaşi putere ca şi motorul de 1.6 litri aspirat normal pe care îl înlocuieşte şi este mult mai energic”
Christophe Congrega de la revista franceză L’Automobile Magazine :
“Cu un cuplu bun la nivelul inferior, acest motor turbo în trei cilindri oferă performanţa unui mic turbo diesel, dar fără zgomot şi vibraţii”
Acesta articol cuprinde erori cam maricele. Posibil sa fie rezultatul traducerii vreunui fil olog. Daca se doreste ca in Banie sa fie un centru tehnic reprezentativ, presa locala ar trebui sa fie mai … atenta.
De fapt RPM sunt r.p.m. (oricum abreviere improprie a rotatiilor pe minut)si reprezinta unitatea de masura pentru turatia motorului. Iar valorile de 248.000 sunt fantasmagorice. Poate 2480 rot/min. In rest sa auzim de bine ….
Comments are closed.