Consolidarea competențelor digitale în cadrul Asociației CRUM – un pas important pentru incluziunea digitală a adulților vulnerabili

0
68

În perioada aprilie 2024 – iunie 2025, Asociația CRUM a derulat un amplu program de formare profesională, dedicat consolidării competențelor digitale ale formatorilor și dezvoltării de resurse educaționale adaptate nevoilor adulților vulnerabili.

Proiectul SwiftTech: Mobilitate Rapidă în Digital a fost finanțat prin programul ERASMUS +, în cadrul rundei KA122-ADU – Short-term projects for mobility of learners and staff in adult education (KA122-ADU)

Acest demers a avut la bază trei obiective principale, cu impact direct asupra capacității organizației de a oferi servicii educaționale relevante și de calitate:

  1. Creșterea cu 80% a numărului de formatori ai Asociației CRUM care dețin competențe și metode digitale de predare pentru adulții vulnerabili.
    Prin participarea la cursuri specializate, formatorii noștri au dobândit noi abilități privind utilizarea tehnologiei în procesul educațional. Accentul s-a pus pe metode interactive de predare, platforme digitale de învățare, instrumente colaborative și adaptarea conținutului pentru diferite niveluri de alfabetizare digitală. În urma acestui proces, Asociația CRUM dispune acum de o echipă extinsă și mai bine pregătită, capabilă să răspundă eficient provocărilor formării digitale în rândul categoriilor vulnerabile.
  2. Dezvoltarea unui curriculum adaptat pentru dobândirea și consolidarea competențelor digitale de bază și medii în rândul a 150 de adulți vulnerabili.
    Curriculumul dezvoltat în cadrul proiectului a fost construit pornind de la nevoile reale ale beneficiarilor: de la utilizarea în siguranță a internetului și a rețelelor sociale, până la lucrul cu documente, formulare online sau accesarea serviciilor publice digitale. Acest curriculum va sta la baza organizării cursurilor viitoare și reprezintă un instrument valoros pentru facilitarea incluziunii digitale.
  3. Creșterea cu 65% a numărului de ateliere de dezvoltare a competențelor digitale pentru adulți vulnerabili, organizate în cadrul Asociației CRUM.
    În perioada de referință, numărul atelierelor desfășurate a crescut semnificativ, oferind beneficiarilor mai multe oportunități de învățare și sprijin. Atelierele s-au desfășurat într-un format accesibil, interactiv și centrat pe învățarea practică, iar feedbackul primit din partea participanților a fost încurajator, confirmând necesitatea continuării și extinderii acestui tip de activități.

Derularea acestui proiect de formare și incluziune digitală are un impact semnificativ asupra comunității, mai ales în cazul în care aceasta include persoane adulte vulnerabile (șomeri, vârstnici, persoane cu un nivel redus de educație sau cu acces limitat la tehnologie). Iată principalele direcții de impact:

  1. Reducerea excluziunii digitale și sociale-Adulții vulnerabili care dobândesc competențe digitale își cresc semnificativ șansele de a participa activ în viața economică, socială și civică. Accesul la informație, servicii online, platforme de angajare sau educație devine posibil, ceea ce reduce izolarea și dependența de alții.
  2. Creșterea gradului de ocupare și inserție profesională -Formarea digitală oferă instrumentele de bază pentru accesarea joburilor moderne. Chiar și locurile de muncă necalificate cer astăzi abilități minime de utilizare a unui telefon sau computer. Proiectul contribuie astfel la creșterea angajabilității și adaptabilității participanților.
  3. Întărirea capacității organizaționale a asociației

Prin pregătirea mai multor formatori, CRUM își extinde capacitatea de a livra programe educaționale relevante, crescând eficiența și sustenabilitatea intervențiilor sale. Aceasta înseamnă servicii mai bune și mai multe pentru comunitate, pe termen lung.

  1. Stimularea participării civice și a încrederii în sine-Adulții care învață să folosească tehnologia capătă nu doar o competență, ci și încredere în forțele proprii. Devine mai ușor pentru ei să își exprime opiniile, să participe la inițiative locale, să comunice eficient sau să își apere drepturile în fața autorităților.
  2. Promovarea echității și a accesului egal la educație-Proiectul răspunde direct unei nevoi acute: accesul echitabil la formare digitală pentru cei care sunt cel mai adesea lăsați în urmă. Prin acest demers, comunitatea face pași concreți spre o societate mai echitabilă și mai incluzivă.

Prin aceste realizări, Asociația CRUM își consolidează rolul de actor important în promovarea educației digitale ca instrument de incluziune socială. Ne bucurăm că am reușit să facem pași concreți pentru a reduce decalajul digital și a oferi adulților vulnerabili șanse reale de participare activă în societatea digitală.

Postare pentru REȚELELE SOCIALE (Facebook / Instagram / LinkedIn)

#EducațieDigitală pentru toți!
Între aprilie 2024 și iunie 2025, la Asociația CRUM:

✅ Am format cu 80% mai mulți formatori pregătiți să predea digital adulților vulnerabili
✅ Am creat un curriculum digital pentru 150 de beneficiari
✅ Am crescut cu 65% numărul atelierelor noastre digitale

Pentru noi, educația digitală = incluziune socială. Continuăm să construim șanse reale pentru cei care au cea mai mare nevoie!

#CRUM #educatieinclusiva #competentedigitale #includere #formare #educatiepentruadulti #dezvoltarepersonala

LĂSAȚI UN MESAJ

Comentariul
Numele

Operaţie antispam (completează):  *