În cadrul Acreditării Erasmus+ ACȚIUNEA CHEIE 1-EDUCAȚIE ȘCOLARĂnr. 2023-1-RO01-KA120-SCH-000192468, în proiectul nr.2024-1-RO01-KA121-SCH-000206362, patru cadre didactice de la Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” din Craiova: prof. Atia Mihaela Fodor, prof. Gina Raluca Băcioiu, prof. Daniela Marilena Boagiu, prof. Olga Georgiana Cojocaru, au participat, în perioada 28.10.2024-01.11.2024, la cursul de formare ”Make technology your friend!”, în St. Julian’s – Malta.
Au fost foarte multe rezultate al învăţării, obținute la finalizarea cursului de formare ”Make technology your friend!”, unele mai atractive decât altele. Astfel, putem vorbi despre Competențe TIc privind aplicarea tehnologiei în diferite medii educaționale: dezvoltarea de instrumente (un joc digital, un portofoliu electronic, povești digitale) despre modalități de aplicare a tehnologiei în educație pentru diferite grupe de vârstă; utilizarea calificată a cel puțin cinci activități, tehnici și instrumente digitale (producerea de materiale de instruire, publicare, audio, video etc.) pentru propriul context de predare pentru a îmbunătăți motivația și implicarea elevilor; utilizarea instrumentelor europene de certificare. De asemenea, amintim Competențe interculturale – educație interculturală: relaționarea și lucrul eficient între culturi în medii educaționale.
Alte cunoştinţe dobândite
“În cele cinci zile ale cursului, cadrele didactice participante au dobândit cunoștințe privind Cultura și interculturalitatea: Jocuri interculturale: conlucrarea într-un proiect internațional – cum să comunici și să te conectezi; Team building: conlucrarea cu colegii și părțile interesate – exerciții practice urmate de o dezbatere; Stereotipuri și prejudecăți în clasă; Jocuri, metode și instrumente pentru îmbunătățirea comunicării; Excursie culturală – tur de proiect care explorează manifestările exterioare ale culturii. Totodată, amintim Aplicații digitale – tablete și smartphone-uri: Google drive; Hărți mentale și nori de cuvinte; Utilizarea Google Earth: călătorie virtuală; Partajarea instrumentelor digitale personalizate: alegerea participantului; Podcasturi și materiale vizuale. Nu lipseşte capitolul Bloguri, site-uri web și webquest-uri: Cercetare online – micproiect audio/video bazat pe realitățile cursantului; Podcasting și înregistrare audio pentru utilizare online; Voip – Skype pentru colaborare online – joc de simulare; Povești digitale în educație; Bloguri, site-uri web, webquests: utilizări și potențial de învățare; Proiectarea unui blog, site web; Lucru în grup: blogul/site-ul proiectului; Webquest: explorarea rezultatelor peisajului urban. “Nu lipsite de importanţă sunt şi cunoştinţele în Metodologia digitală: Vizită de studiu la o instituție locală care implementează proiecte europene; Diseminarea proiectelor europene anterioare realizate de toti partenerii; Utilizarea tablei interactive în educație; Planificarea activităţilor de diseminare şi valorificare; Utilizarea instrumentelor europene de certificare: certificatul de mobilitate Europass, actualizarea pașaportului lingvistic Europass și a pașaportului de competențe Europass. Pe parcursul anului școlar 2024-2025, în cadrul Acreditării Erasmus+ ACȚIUNEA CHEIE 1-EDUCAȚIE ȘCOLARĂ nr. 2023-1-RO01-KA120-SCH-000192468, în proiectul nr.2024-1-RO01-KA121-SCH-000206362 se vor desfășura și alte activități de formare, job shadowing, respectiv o mobilitate de grup cu elevi din Școala Gimnazială „Gheorghe Țițeica” Craiova”, a precizat prof. Atia Mihaela Fodor, director al unităţii de învăţământ amintite.