Mobilitate de învăţare, la Colegiul Economic “Gheorghe Chiţu” din Craiova, prin fonduri europene

0
439

În perioada 13 – 17 noiembrie 2023,  se desfăşoară la Colegiul Economic “Gheorghe Chițu” din Craiova, ultima activitate de învățare cu elevii şi profesorii din cadrul proiectului “Erasmus + “, finanțat de Comisia Europeană, Proiecte de cooperare în domeniul educației şcolare, SYL- Shoes (Choose) Your Life – A New Educational Approach to STEAM Job, Nr. proiect: 2021-1-PT01-KA220-SCH-000027935.

Proiectul SYL se adresează Generației Z şi urmărește creșterea gradului de conștientizare pentru alegerea unei ocupații bazate pe industrie, evidențiind din industriile moderne :  digitală și „inteligentă” de astăzi. “Scopul proiectului îl reprezintă sustenabilitatea, prin integrarea educației STEAM în curriculum, într-o abordare interdisciplinară, prin intermediul căreia elevii și profesorii sunt preocupați de explorarea educației STEAM. A treia mobilitate de învățare din România promovează şi testează rezultatele finale ale proiectului, produsele intelectuale realizate ( R1 – Pachet educațional SYL „bazat pe STEAM”pentru elevii generației Z, constituit din instrumente educaţionale, aplicațiii mersive în realitate virtuală, R2- Ghid de bune practici destinate profesorilor cu instrumentedigitale, aplicatii STEAM, secvenţe de lecţii, metode de lucru cu elevii, R3–Site-ulproiectului: www.shoesyourlife.eu) . La această activitate participă 28 de persoane, elevi şi profesori de la Agrupamento de Escolas Oliveira Júnior – AEOJ Portugalia, Istituto Omnicomprensivo Rosselli-Rasetti Italia şi de la Colegiul Economic “Gheorghe Chiţu”Craiova , România”, a precizat prof. Camelia Mitrache, coordonator de proiect la “Gheorghe Chiţu”.

Săptămână plină

O săptămână  plină de activități deosebite, un program variat , care oferă un climat favorabil schimbului de experiență şi transferului de bune practici între participanți. Prima zi de lucru a debutat cu ceremonia de deschidere,  organizată de unitatea de învăţământ,  în continuare fiind vorba despre prezentarea şcolilor partenere şi  a participanƫilor, o serie de jocuri de cunoaştere şi de cooperare “vânătoarea de comori”, de descoperire a unor valori culturale în centrul oraşului Craiova şi un work – shop, bazat pe creativitate şi aplicații VR. “Agenda de lucru a săptămânii cuprinde o serie de evenimente, cu elevii si profesorii participanți, care se concentrează în jurul dezvoltării motivației Generației Z pentru îmbrățișarea locurilor de muncă bazate pe STEAM şi este structurată după cum urmează: Ateliere de robotică în parteneriat cu Biblioteca Județeană “Alexandru şi Aristia Aman”, “American Corner” şi Colegiul „Ştefan Odobleja” Craiova; Ateliere de programare a unui robot colaborativ , robotică şi mecatronică la centrul de cercetare al UCV Craiova INCESSA; Vizită de lucru la întreprinderi din domeniul industriei pantofilor, fabrica “Doros” Craiova; Vizită de observare şi cercetare în domeniul utilizării tehnologiei industriale la fabrica TOP GEL Craiova; Workshop “Utilizarea roboţilor şi a VR în domeniul securității , la CIVITAS Craiova; Vizită tematică “Moştenire culturală şi digitalizare”; Ateliere de lucru “Extinderea realității virtuale în industrie şi robotică”; Lecții deschise integrând digitalul, robotica şi Realitatea augumentată în sala de clasă. În cadrul atelierelor propuse, inovația, știința, tehnologia, ingineria, arta și matematica se îmbină sub forma unor activități, proiecte și experiențe de învățare practice și distractive. Colaborând în grupuri, elevii explorează, soluționează probleme reale, iau decizii, își asumăresponsabilități, folosesc resurse tehnologice și mijloace de comunicare diverse”, a mai spus Camelia Mitrache.