Proiect european, încheiat cu succes de Şcoala Gimnazială “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova

0
891

În perioada 01 oct. 2020 – 30 sept. 2022, Școala Gimnazială ,,Gheorghe Țițeica” Craiova a fost partener în Proiectul Erasmus+”Eco-systems of Open Science Schooling – Making open science schooling a reality for secondary school students (Eco-sisteme de știință – Transformarea școlii științifice deschise într-o realitate pentru elevii de gimnaziu)”. Acronimul este eco-OSS – Erasmus+ Programme: KA201 STRATEGIC PARTNERSHIP PROJECTFOR SCHOOL EDUCATION, PROJECT NUMBER/ AGREEMENT NUMBER:  2020-1-NL01-KA201-064504 (ID KA201-ICC3B5AC ). Astăzi, 30 septembrie, la Muzeul de Artă din Craiova, în Sala “Oglinzilor”, într-un cadru festiv, a avut loc festivitatea de finalizare a proiectului.

Parteneri  au fost: Wittenborg University, Netherlands(NL-Olanda) – coordonator, Ita-SuomenYliopisto, Finland(FI-Finlanda), Liceum Ogólnokształcącez Oddziałami Dwujęzycznymiim Adama Mickiewicza, Poland (PL-Polonia), Pasvalio Levens pagrindine mokykla, Lithuania(LT-Lituania), Elazig Doga  Anadolu  Lisesi (Elazig Egitimcilik Tic.ve San. A.S), Turkey(TR-Turcia), Working with Europe/Treballant amb Europa Associació Spain(ES-Spania).

Proiectul a avut misiunea de a contribui considerabil la implicarea “elevilor noștri în învățarea științei și tehnologiei, de a realiza experimente cu privire la abordarea școlii deschise, de a stimula spiritul de inovație și implicarea elevilor ca agenți ai schimbării în școala deschisă. Proiectul a aplicat o metodologie cu privire la experimentul practic, astfel încât să poată răspunde răspunde la întrebarea: „Cum putem dezvolta interesul pentru școlarizarea științei deschise?” Toate activitățile proiectului au fost inițiate prin realitățile și provocările societății locale și viața lor reală și cum se folosesc resursele comunității locale. Activitățile desfășurate au fost împărtășite și dezbătute cu elevii, deoarece ei au fost partea  importantă a proiectului și au avut o contribuțieesențială la crearea tuturor activităților. Proiectul  ECOSYSTEMS of OPEN SCIENCE SCHOOLING a fost  așadar despre educație pentru viață,transdisciplinaritate, competențele viitorului, oportunitățile extraordinare furnizate de tehnologie. Despre creștere și transformare. Despre cum tinerii pot crește frumos în aceste vremuri. Despre cum ei pot face diferența. Despre ce pot face cu ceea ce știu, cum operează cu informațiile pe care le au, cum se conectează la rețeaua universală a Cunoașterii. Iată şi etapele: TransFormare prin Erasmus+; Învățare ALTFEL /dorind să înveți; Creștere și dezvoltare ALTFEL/devenind conectat”, a precizat prof. Atia Mihaela Fodor,  Director al Şcolii Gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica” din Craiova.

O idee inovatoare

Aşa cum aminteam, încheierea programului a fost una de gală. “Ideea acestui proiect este una inovatoare, prin care se dezvoltă competenţele elevilor pentru viitor. Copiii, părinţii lor şi cadrele didactice merită toate felicitările. Mai mult nu pot să spun, lăsând-o pe colega mea, prof . Cerasela Elena Cremene, cea care a coordonat întregul proiect”, a spus prof. Atia Mihaela Fodor, director al Şcolii Gimnaziale “Gheorghe Ţiţeica”.  “Am foarte multe emoţii, acum , când prezint finalizarea acestui proiect. Nu puteam reuşi fără sprijinul copiilor, părinţilor şi cadrelor didactice. Am avut un colectiv foarte bine structrurat, doamnele profesoare Livia Popescu şi Daniela Tuţuleasa fiind cele care s-au ocupat îndeaproape de program. Copiii au beneficiat de o experienţă extraordinară, aceasta fiind valabilă şi pentru noi, cei care am coordonat. Nu a fost uşor, mai ales în anii de pandemie, dar am reuşit  “, a menţionat prof . Cerasela Cremene. La rândul său, prof. Simona Ciulu, inspector pentru învăţământul profesional şi tehnic în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, a precizat: “Sunt mândră de ceea ce se întâmplă la Şcoala Gimnazială “Gheorghe Ţiţeica”. Se pune accent pe tehnologie şi pe aplicaţiile practice, în trendul actual. Felicit elevii, părinţii şi cadrele didactice”.