Aceste hărți, care sunt binevenite extind rețeaua centrală de transport și cea secundară, generând noi coridoare, în special către Marea Neagră. Europarlamentarul Marian Jean Marinescu susține că deși sunt propuse în această perioadă de război la granițele noastre, aceste coridoare vor avea o importanță foarte mare pe timp de pace. Este cazul coridorului care merge spre Iași, Chișinău și se oprește la Odesa sau al celor care merg către Kiev și apoi către statele baltice. Și extinderea rețelei pe calea ferată permite finanțarea din fonduri europene sau private a rețelelor feroviare, iar acest lucru este extrem de bun. “Extinderea rețelei europene de transport a fost deja trimisă în Parlament și se va adăuga la revizuirea Regulamentului TEN_T (rețelele de transport europene). Voi lucra la aceste propuneri, consultând România și celelalte două state, pentru a vedea dacă se pot aduce îmbunătățiri. Eu sper să se completez acum și traseul de la #Focșani la Chișinău, mai ales că traseul rutier Focșani – Albița este cuprins în Facilitatea de conectare a Europei și poate fi finanțat din bani europeni. Sper ca cei de la CNAIR să țină cont de acest proiect și să-l propună spre finanțare în perioada următoare”, a precizat Marian Jean Marinescu, eurodeputat PPE.
Acasă Ultima oră Comisia a trimis Parlamentului European și Consiliului extinderea rețelelor de transport europene...