Piaţa Chiriac: „Autentic românesc”, mai mult decât un spaţiu comercial!

0
1510

Piaţa Chiriac, din municipiul Craiova, prin noul spaţiu comercial, sugestiv botezat „Autentic românesc”, de curând inaugurat, este de fapt o oglindă a potenţialului agriculturii şi industriei alimentare autohtone. Modelul este „Casa de comerţ agroalimentar Unirea”, lansat de actualul ministru al Agriculturii, Petre Daea, în precedentul mandat, contestat de… succesorul său, Nechita Adrian Oros, de care nu-şi mai aminteşte nimeni. Şi nici nu-i va reţine numele, pentru că nu are motive. Cu o suprafaţă de desfacere de circa 200 metri pătraţi, dispunând momentan de o reţea de peste 30 de furnizori veritabili, din Dolj, judeţele limitrofe şi chiar din ţară, complexul comercial cu standuri distincte, bine dotate din punct de vedere funcţional, se află cum se spune la început de drum. Se practică un comerţ civilizat la cele mai înalte cote de exigenţă. De existenţa lui însă s-a aflat. De fapt, „Autentic românesc” vine pe de-o parte în întâmpinarea furnizorilor autohtoni, iar pe de altă parte în întâmpinarea cumpărătorilor. Alin Mărăcine, managerul complexului comercial menţionat, priveşte lucrurile cu suficientă prudenţă: crede, judecând prin volumul vânzărilor zilnice, în fidelizarea cumpărătorilor prin calitatea şi diversitatea gamei sortimentale de produse agro-alimentare. Opinează că nu e un moment de vârf, luna iulie coincizând cu cea a concedilor, dar aprovizionarea cu legume, preparate din carne, produse lactate, sucuri, fructe de sezon ş.a.m.d. este una ademenitoare. Să exemplificăm cu ceea ce ni s-a părut insolit: leuştean în oţet de Sibiu, sos brun – Pofta focului – Iaşi, Pofta focului – gogoşari criminali de Iaşi, sfeclă roşie cu hrean – Sibiu, îngheţată Cremola – Alexandria, ouă bio – Dolj, sucuri naturale – Vaideeni (Vîlcea), miere de Bratovoieşti; să continuăm cu preparatele din carne de porc, într-o extinsă gamă sortimentală şi acelaşi lucru este valabil şi pentru carnea de vită şi de pasăre. Nu ne hazardăm în aprecieri de niciun fel, fiindcă ele aparţin cumpărătorilor, dar „Autentic românesc” a intrat într-o dură şi evidentă competiţie concurenţială. În care se poate impune doar prin calitate, diversitate, bineînţeles preţuri rezonabile (dacă se poate) şi riguroasă aprovizionare cu tot ce e de sezon. Şi precizăm: românesc. Într-un fel complexul „Autentic românesc” din Piaţa Chiriac se integrează unei reţele comerciale de profil, de excepţie la nivelul ţării, şi nu excludem ca în curând să i se ducă vestea, prin imitare. În Piaţa Chiriac avem o oglindă a ceea ce poate produce agricultura şi industria alimentară, nu doar din zona Olteniei. Noi ştim că poate mult, şi ambiţia lui Alin Mărăcine, una bine cumpănită, este ca populaţia urbei să fie mulţumită, după ce a trecut pragul magazinului. Nu e deloc uşor, fiindcă resimţim absenţa cooperativelor agricole trainice (de care s-a tot vorbit, şi pentru care s-au dat vreo 3 legi), dar proiectul este, din punctul nostru de vedere, unul salutar.