Comisia a publicat primele trei cereri de propuneri din cadrul componentei MEDIA pentru 2022 a programului „Europa creativă”, un program care dispune în acest an de o finanțare totală în valoare de 226 de milioane EUR.
Obiectivul este sprijinirea redresării sectorului audio-vizual și sporirea competitivității acestuia, atât în Europa, cât și la nivel mondial. În săptămânile și lunile următoare vor fi publicate noi cereri de propuneri.
Thierry Breton, comisarul pentru piața internă, a declarat: „În 2022, vom intensifica sprijinul acordat sectoarelor culturale și creative din Europa, atât de grav afectate de criza provocată de pandemia de COVID-19. Astăzi anunțăm cea dintâi dintr-o lungă serie de oportunități de finanțare pentru a susține acest sector esențial, atât pe durata redresării, cât și ulterior. «Europa creativă» va investi în inovarea prin tehnologii digitale și în noi tipuri de conținut, de la seriale de televiziune de calitate până la realitatea virtuală.”
Componenta MEDIA a programului „Europa creativă” s-a adaptat la provocările și oportunitățile generate de evoluțiile de pe piețele audiovizuale. Anul acesta, au fost introduse trei noi cereri de propuneri, având drept obiect: jocurile video și dezvoltarea de conținut imersiv, rețelele de festivaluri europene și acțiunea MEDIA 360°, concepute pentru a sprijini sectoarele existente și noile talente și piețe, precum și pentru a promova cooperarea dintre diferite sectoare.
Pe lângă aceste cereri inițiale de propuneri, efectuate în cadrul componentei MEDIA și reprezentând fonduri de 41 de milioane EUR, în cadrul componentei TRANS-SECTORIALE a programului a fost publicată astăzi și o cerere de propuneri axată pe alfabetizarea mediatică, dotată cu fonduri UE în valoare de 2,4 milioane EUR. Alte câteva cereri de propuneri din cadrul celor trei componente ale programului „Europa creativă” vor fi publicate pe Portalul pentru finanțare și licitații al Comisiei.
Bugetul pentru 2022 al programului „Europa creativă” este de 385,6 milioane EUR, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 30 % față de 2021.