Comisia Europeană s-a angajat să protejeze consumatorii on-line

0
508

De la izbucnirea epidemiei de coronavirus, Comisia Europeană s-a angajat să protejeze consumatorii on-line. În acest context, Comisia a început de curând să coordoneze verificarea platformelor și a anunțurilor publicitare online („sweep”), pentru a evita expunerea consumatorilor din UE la conținuturi care promovează afirmații false sau produse înșelătoare. Aceste controale vor fi efectuate de Rețeaua de cooperare pentru protecția consumatorilor (CPCNetwork) a autorităților naționale.

Comisarul pentru justiție, Didier Reynders, a declarat: „Comisia depune toate eforturile pe toate fronturile pentru a proteja cetățenii europeni de acest virus letal. Aceste demersuri includ și protejarea acestora de operatorii răuvoitori care se folosesc de această pandemie pentru a-i înșela pe consumatorii online aflați în necunoștință de cauză sau pentru a obține prețuri ridicate în mod necuvenit. Această nouă verificare, concepută special pentru contextul coronavirusului, este menită să ne ajute să identificăm conținutul înșelător care constituie o încălcare a normelor UE privind protecția consumatorilor și să conducă la eliminarea acestuia.” Săptămâna aceasta, Comisia a continuat, de asemenea, schimburile de informații cu principalele platforme online (Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft/Bing, CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish și Yahoo/Verizon Media).

În urma apelului suplimentar la acțiune de săptămâna trecută din partea comisarului Reynders, toate aceste platforme au răspuns cu un angajament ferm de protejare a consumatorilor și au confirmat eforturile lor continue de a elimina în mod proactiv anunțurile publicitare înșelătoare, inclusiv cele care pretind în mod ilegal că suplimente alimentare „minune” ar avea efecte împotriva coronavirusului.

Această acțiune comună a dat deja rezultate bune. De exemplu, în martie, numai AliExpress a îndepărtat peste 250.000 de oferte de vânzare suspecte, în timp ce eBay a blocat sau îndepărtat peste 15 milioane de oferte de vânzare care încălcau politicile grupului privind coronavirusul. În paralel, Comisia a fost în contact și cu mai multe asociații profesionale reprezentând principalele organizații din domeniul comerțului electronic și al publicității online, pentru a garanta acțiuni coordonate și eficiente.