Podul suspendat din Parcul Romanescu va fi gata la sfârșitul lunii noiembrie. Constructorul a dat, din nou, asigurări autorităților locale că lucrarea va fi încheiată la termen, iar podul refăcut va arăta ca la anul 1903, când a fost inaugurat.
Podul suspendat din Parcul Romanescu a fost închis vizitatorilor pe data de 29 martie 2017, odată cu începerea lucrărilor de reabilitare a parcului. A intrat în proces de reabilitare mult mai târziu, în luna februarie 2019, mai precis pe 25 februarie, având ca termen de lucru de nouă luni. După mai bine de doi ani de când este închis, ar trebui să fie gata pe data de 25 noiembrie. Constructorul Antriter Manual Art SRL din București a promis autorităților locale că această dată contractuală va fi respectată întocmai, astfel că vizitatorii parcului se vor putea plimba pe podul refăcut începând cu această iarnă.
Se vopsesc componentele metalice
Primarul Mihail Genoiu a mers, miercuri, în parc pentru a lua pulsul lucrărilor și a solicita constructorului mai multe informații legate de execuție, existând și zvonul că șantierul nu merge în ritmul stabilit. Reprezentantul constructorului, Cristian Farcaș, a arătat că lucrările de consolidare au ajuns acum la stadiul de vopsire a parapeților metalici și a pietrelor ce formează brațele de susținere, iar vopsirea componentelor se face manual, la pensulă. „Acum se instalează cromatica, vopseaua aplicându-se manual, cu pensula. După aceea, se va trece la proceduri conservative, adică se va hidrofuga podul pe ambele portaluri. La calea de rulare, se vor aplica niște inhibatori de rugină. Rugina care apare acum pe cea de-a doua jumătate a căii de rulare va fi și ea curățată. Procedura este deja în lucru”, a explicat acesta.
Podul va avea o culoare apropiată de cea originală
Podul va avea o culoare în tonuri calde, de alb-crem, și se va apropia foarte mult de imaginea pe care a avut-o în anul 1903, atunci când a fost inaugurat. Constructorul spune că vopseaua care se folosește este una de calitate foarte bună, cu pigmenți naturali, și asigură un grad de rezistență foarte mare a cromaticii. „Este o vopsea silicată, în respectul monumentului, minerală 100%. O soluție apoasă, cu sare și pigmenți minerali care păstrează mai mult gradul de prospețime al obiectivului. Nivelul de rezistență al pigmentului, fără nici o decolorare, este de zeci de ani. Oricum, se va murdări cu mult înainte de a se decolora. Dar aceasta este natura tuturor lucrărilor”, a spus Cristian Farcaș, directorul Antriter Manual Art SRL București.
Podina, realizată din lemn de stejar
În paralel cu vopsirea componentelor, se va începe și înlocuirea podinei. Lemnul care exista înainte a fost scos și înlocuit cu bucăți de stejar, un lemn foarte rezistent despre care constructorii spun că este și tratat corespunzător antimucegai, anticarii, antifungic și ignifug. „Podina este comandată deja la un partener comercial din Craiova. Ea va fi prinsă cu șuruburi mecanice, în două straturi așezate la 90 de grade. Este protejată și tratată împotriva umezelii. Stratul de călcare va avea și niște mici, insesizabile striații, care să împiedice alunecarea”, a explicat Farcaş. Unul dintre defectele pe care le căpătase podul era, după cum se știe, deteriorarea puternică a lemnului pe care se circula pe pod.
Cablurile de susținere, la verificare
Podul a fost verificat și în ceea ce privește elementele de susținere. Cu câțiva ani în urmă, când primul constructor, cel francez, a anunțat municipalitatea că podul a ieșit din garanția de 100 de ani, autoritățile locale au fost nevoite să intervină la sistemul de cabluri de susținere. În anul 2000, cele două cabluri de oțel care asigură susținerea căii de rulare au fost înlocuite de municipalitatea craioveană. Expertiza tehnică, anterioară începerii lucrărilor, a arătat că aceste cabluri principale se prezintă în stare bună din punct de vedere structural, drept pentru care nu a mai fost nevoie de înlocuirea lor. „Acum s-a terminat și releveul topometric la cablurile de susținere. Urmează să obținem răspunsul final, să vedem dacă aceste cabluri mai trebuie cumva tensionate”, a menționat reprezentantul constructorului.
Reabilitarea podului suspendat este o lucrare care se ridică la suma de 5,1 milioane de lei, bani care sunt asigurați dintr-o finanțare europeană.
Acest site utilizează cookie-uri | Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.Sunt de acord