Ford dezvăluie la Amsterdam noua gamă de vehicule electrificate, în cadrul evenimentului “Go Electric”

0
400

Ford a anunțat astăzi, în cadrul evenimentului special “Go Electric” de la Amsterdam, o gamă avansată de vehicule electrificate care marchează o nouă eră pentru companie și pentru clienții săi.

O nouă linie de modele prezentate sub egida Ford Hybrid oferă sisteme de propulsie sofisticate mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid, îmbunătățind consumul și experiența de șofat pentru clienții din Europa și aducând valorile tradiționale Ford – încredere, accesibilitate și dinamism – în zona vehiculelor electrificate.

Ford a dezvăluit la “Go Electric” versiunea Plug-In Hybrid a noii generații a SUV-ului Kuga. De altfel, Kuga devine cel mai electrificat vehicul Ford din istorie, fiind primul model al companiei care oferă versiuni mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid.

Noul SUV cu șapte locuri Explorer Plug-In Hybrid și noul transportor de persoane cu opt locuri Tourneo Custom Plug-In Hybrid au debutat la rândul lor astăzi în premieră mondială. Ambele oferă atât posibilitatea de rulare în modul 100% electric, cât și autonomia și libertatea oferite de un motor tradițional cu combustie internă.

Alte noutăți prezentate sunt noile Fiesta EcoBoost Hybrid și Focus EcoBoost Hybrid, care pun la dispoziția clienților sofisticata tehnologie mild-hybrid. Aceasta reduce emisiile de CO2, optimizează consumul și oferă o experiență dinamică plină de satisfacție.

În plus, Ford a anunțat faptul că o versiune complet electrică a utilitarei Transit se va alătura gamei electrificate de vehicule comerciale în 2021. Concepută pentru a oferi propulsie cu emisii zero, noua furgonetă va contribui la un aer mai curat și la orașe mai liniștite, reducând în același timp costurile de utilizare pentru companii și operatori.

“Noile noastre vehicule din familia Ford Hybrid sunt orientate spre viitor, avansate din punct de vedere tehnologic și utilizează o gamă largă de soluții de electrificare pentru a acoperi diferitele nevoi ale clienților noștri, făcând ca electrificarea să fie relevantă și tangibilă pentru mai mulți șoferi decât a fost vreodată”, spune Stuart Rowley, președinte Ford Europa. “Modelele anunțate astăzi reprezintă doar începutul planurilor noastre de a dezvălui o gamă complexă de vehicule inteligente dedicate unei lumi inteligente. De la Fiesta la Transit, fiecare nou model pe care îl vom lansa pe piață va beneficia de cel puțin o versiune electrificată care se potrivește nevoilor și buzunarelor clienților noștri din Europa”.

Lista de modele Ford Hybrid deja disponibile sau confirmate pentru lansare în Europa include:

  • Mondeo Hybrid cu patru uși și wagon – care beneficiază de un sistem de propulsie full-hibrid benzină-electric cu auto-încărcare și reprezintă o alternativă convingătoare la versiunile diesel. Mondeo Hybrid wagon a fost dezvăluit astăzi în premieră în noua variantă sportivă ST-Line.
  • Transit EcoBlue Hybrid și Transit Custom EcoBlue Hybrid – care utilizează tehnologia mild-hybrid cu scopul de a reduce costurile de utilizare pentru deținătorii de furgonete și pentru operatori.
  • Tourneo Custom EcoBlue Hybrid – care oferă tehnologie mild-hybrid pentru îmbunătățirea consumului utilitarei de persoane.
  • Transit Custom Plug-In Hybrid – echipat cu un sistem de propulsie avansat care utilizează motorul 1.0 EcoBoost ca prelungitor de autonomie (range extender). Vehiculul se află în teste experimentale în Londra pentru analiza beneficiilor pentru mediu și clienți. Teste suplimentare vor începe în curând în Valencia (Spania) și Köln (Germania).

Un SUV de performanță complet electric inspirat din designul lui Mustang va sosi în gamă în 2020, acesta urmând să permită o autonomie pur electrică de 600 de kilometri calculată conform procedurii World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP) și posibilitatea încărcării rapide a pachetului de baterii.

Prototipul-unicat Ford Transit Smart Electric Concept este un minibus cu 10 locuri care ajută compania să exploreze soluții pentru optimizarea suplimentară a eficienței și a autonomiei vehiculelor electrificate.

Electrificarea viitorului

Ford se angajează să devină un lider al ofertelor dedicate clienților care-și doresc o gamă largă de vehicule electrificate cu acces ușor la punctele de încărcare și îi va sprijini pe aceștia prin servicii îmbunătățite la nivel de conectivitate și de mobilitate conexă.

La începutul acestui an, Ford și-a luat angajamentul de a dezvolta cel puțin o versiune electrificată pentru fiecare model nou lansat pe piață, indiferent dacă vorbim despre nume complet noi sau despre variante noi ale modelelor deja existente. Vor fi oferite o versiune sau o combinație de versiuni mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric cu baterii, Ford prezentând astfel una dintre cele mai complexe game de opțiuni electrificate prezentate în Europa de un constructor auto.

Modelele Ford Hybrid și cele full-electrice utilizează o gamă de tehnologii de propulsie și de soluții tehnice care oferă performanțe și capabilități ce depășesc așteptările clienților și reflectă diversele scenarii de operare ale fiecărui vehicul.

De exemplu, asistența cuplului generat electric oferită de un starter/generator antrenat prin curea (BISG) va îmbunătăți experiența dinamică a motorului pe benzină de pe Fiesta și Focus EcoBoost Hybrid prin mai multă putere, un răspuns mai rapid al motorului și un consum îmbunătățit. Pe modelele EcoBlue Hybrid – gamă care include Transit Custom și Tourneo Custom – tehnologia este utilizată exclusiv pentru a îmbunătăți și mai mult consumul motoarelor diesel.

Atât Kuga Plug-In Hybrid, cât și Explorer Plug-In Hybrid combină un motor pe benzină, o baterie care poate fi încărcată extern și un motor electric pentru a genera un nivel mai bun de eficiență la nivelul consumului și posibilitatea de a conduce mașina în modul electric cu emisii zero. Kuga oferă o transmisie hibridă de tip power-split care îmbină cele două surse de putere pentru a optimiza economia de carburant, în timp ce Explorer utilizează o arhitectură de tip hibrid paralel care poate să combine întreaga putere a motorului termic cu cea a motorului electric pentru o capacitate maximă de tractare.

Configurația de tip hibrid în serie de pe Transit Custom Plug-in Hybrid și de pe Tourneo Custom Plug-In Hybrid adaptează și mai mult configurația cu baterie reîncărcabilă extern și motor electric pentru a se potrivi cu scopul utilizării – motorul eficient pe benzină are un singur rol: cel de prelungitor de autonomie (range extender), încărcând astfel bateriile fără o conexiune fizică la roți.

Tehnologia full-hybrid auto-încărcabilă utilizată de Mondeo Hybrid este capabilă de rulare pur electrică pentru un plus de rafinament în special în oraș și în scenariile în care opririle și repornirile sunt dese. Sistemul de propulsie elimină atât problemele de autonomie, cât și nevoia clienților de a utiliza o sursă externă de energie pentru încărcarea bateriilor.

Viitoarele modele complet electrice Ford vor beneficia de următoarea generație a sistemelor de conectivitate, acest lucru oferindu-le acces la actualizări over-the-air. Compania se află, de asemenea, într-o etapă avansată în procesul de punere la punct a unor soluții pentru clienții care vor alege mașini electrice. Ford este membru fondator al consorțiului IONITY, care are ca obiectiv instalarea a 400 de stații de încărcare în zone-cheie ale Europei până în 2020, cu o putere de încărcare de 350 kW. Acest lucru permite o reducere semnificativă a timpului de încărcare în comparație cu sistemele disponibile la ora actuală.

Ford va semna, de asemenea, un parteneriat cu NewMotion pentru a facilita accesul clienților la cele peste 100.000 de puncte de încărcare pe care NewMotion le oferă în 28 de țări la nivel european. În plus, Ford pregătește o soluție proprie inteligentă de tip wall-box și va semna parteneriate cu cele mai mari companii de energie pentru a le oferi clienților planuri tarifare dedicate și servicii de instalare.

“Nu există o soluție universal valabilă când vine vorba de electrificare – situația fiecărui client este diferită”, spune Joerg Beyer, director executiv al biroului de Inginerie în cadrul Ford Europa. “Strategia nuanțată pe care o are Ford la nivel de sisteme de propulsie este concepută cu scopul de a-i ajuta pe clienți să găsească soluția perfectă pentru a transforma experiența proprie cu o mașină electrificată într-una mai plăcută”.

Cuprinzătoarea gamă hibridă Kuga

Kuga este cel mai avansat model Ford din istorie din punctul de vedere al electrificării, fiind primul vehicul al gamei care oferă sisteme de propulsie mild-hybrid, full-hybrid și plug-in hybrid.

Disponibil încă din momentul lansării pe piață a noii generații Kuga, noul Kuga Plug-In Hybrid oferă autonomia și libertatea permise de un motor tradițional cu combustie internă, alături de eficiența și rafinamentul unui motor electric.

Arhitectura power-split combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri, un motor electric/generator și o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 de cai putere. Kuga Plug-In Hybrid va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri în modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km.

Gama Kuga este reprezentată de sofisticatul și distinctul Kuga Titanium, de sportivul Kuga ST-Line și de elevatul Kuga Vignale. Noua generație a SUV-ului Ford introduce o siluetă mai dinamică, un spațiu interior mai generos și un nivel superior al tehnologiilor disponibile la bord. A doua generație a sistemului de asistență activă la parcare (Active Park Assist 2) ușurează și mai mult manevrele, permițând parcări complet automate în spațiile paralele și perpendiculare prin simpla apăsare a unui buton.

Electrificat și luxos: Explorer Plug-In Hybrid

Noul Ford Explorer Plug-In Hybrid va fi oferit în două variante distincte foarte bine echipate: sportivul Explorer ST-Line, inspirat de gama Ford Performance, și luxosul Explorer Platinum. Animat de combinația dintre motorul V6 EcoBoost de 3.0 litri și un motor electric/generator, Explorer Plug-In Hybrid oferă 450 CP și un cuplu de 840 Nm. SUV-ul va oferi o autonomie de 40 de kilometri de rulare urbană în regim pur electric cu emisii zero. Consumul anticipat este de 3.4 litri/100 km, iar emisiile ating 78 de grame CO2/km.

Explorer Plug-In Hybrid este excepțional de spațios, luxos și confortabil și oferă elemente avansate precum ecranul tactil central de 10.1 inch poziționat vertical, instrumentarul de bord digital de 12.3 inch și o configurație a scaunelor versatilă și potrivită pentru orice familie, SUV-ul poate găzdui până la 7 persoane în habitaclu.

Sistemele standard Ford Intelligent All-Wheel Drive, Drive Modes și transmisia automată cu 10 trepte optimizează performanțele în scenarii care variază între rularea urbană și șofatul în off-road.

Tourneo Custom Plug-In Hybrid ajută aerul din orașe să devină mai curat

Transportorul de persoane Tourneo Custom Plug-In Hybrid oferă opt locuri, a fost gândit pentru a reduce emisiile din orașe și poate pătrunde în zonele urbane în care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse. Modelul va fi disponibil în Europa la finalul anului 2019.

Puntea față a lui Tourneo Custom Plug-In Hybrid este antrenată exclusiv de un motor electric/generator alimentat de un pachet de baterii Litiu-Ion cu capacitatea de 13.6 kWh. Multi-premiatul motorul Ford 1.0 EcoBoost joacă rol de prelungitor de autonomie (range extender) și lucrează în paralel cu sistemul de recuperare a energiei la frânare pentru a reîncărca bateria în mers. Sistemul de propulsie hibrid foarte avansat permite o autonomie cu emisii zero de până la 50 de kilometri și o autonomie totală de 500 de kilometri cu ajutorul prelungitorului de autonomie. Consumul anticipat este de 3.3 litri/100 km, în timp ce emisiile anticipate sunt de 75 de grame CO2/km.

Nivelul de confort este îmbunătățit de abilitatea unică în segment de a aranja cele două rânduri de scaune față în față în format conferință, detaliu care permite un acces facil și un nivel superior de interacțiune între pasageri. Rămâne disponibilă, de asemenea, și o așezare pe două rânduri a câte trei scaune orientate spre înainte.

Transit mizează pe electricitate

Așteptată în versiune de serie în 2021, varianta complet electrică a lui Transit este concepută pentru oferi o autonomie practică zilnică cu emisii zero pentru business-urile care-și desfășoară activitatea în mediul urban. Transit electric va fi disponibil în mai multe versiuni de caroserie și va oferi o sarcină utilă competitivă și conectivitate integrată, ridicându-se la nivelul capacităților și durabilității caracteristice gamei Transit.

Fiesta și Focus EcoBoost Hybrid: emisii mai mici, putere mai mare

Fiesta EcoBoost Hybrid și Focus EcoBoost Hybrid vor beneficia de o arhitectură mild-hybrid sofisticată construită special pentru a îmbunătăți consumul, completând în același timp experiența plăcerii de a conduce un Ford printr-un nivel superior al performanțelor și printr-un răspuns mai rapid al motorului.

Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator, permițând recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți răcit cu aer.

BISG se comportă și ca un motor electric, completându-se impecabil cu motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. În momentul rulării normale și al accelerării, BISG utilizează energia stocată pentru a oferi un plus de cuplu, alimentând totodată și sistemele electrice auxiliare ale mașinii.

Sistemul mild hybrid inteligent auto-adaptiv monitorizează constant modul în care vehicului este utilizat, determinând când trebuie să încarce intensiv bateria pentru beneficii optime și când să folosească energia stocată în baterie bazându-se pe două strategii:

  • Substituție de cuplu – folosește funcția de motor electric al BISG pentru a produce un cuplu de până la 50 Nm, reducând sarcina care apasă asupra motorului pe benzină pentru a favoriza economia de carburant. Această tehnologie contribuie la un consum vizat de 4.9 litri/100 km și la emisii de 112 grame CO2/km în cazul lui Fiesta și la un consum vizat de 4.7 litri/100 km și la emisii de 106 grame CO2/km în cazul lui Focus.
  • Suplimentare de cuplu – utilizează funcția de motor electric al BISG pentru a crește cantitatea de cuplu generată de sistemul de propulsie cu până la 20 Nm peste nivelul de cuplu maxim oferit de motorul pe benzină la sarcină. Acest mod optimizează performanța.

Suplimentul de cuplu permite dezvoltarea unui răspuns mai energic în special la turații joase, rezultatul fiind o experiență de șofat mai flexibilă și mai conectată. BISG le-a oferit în același timp inginerilor Ford posibilitatea de a diminua raportul de compresie al motorului 1.0 EcoBoost și de a adăuga un turbocompresor mai mare pentru o putere mai ridicată. Fenomenul turbo-lag este diminuat și el cu ajutorul suplimentării de cuplu, care imprimă rotații mai rapide ale motorului și păstrează ridicat astfel mai mult timp răspunsul turbocompresorului.

“Motorul nostru 1.0 EcoBoost a dovedit deja că un nivel bun de consum și un nivel ridicat al performanțelor pot coexista. Tehnologia EcoBoost Hybrid duce totul la nivelul următor”, spune Roelant de Waard, vicepreședinte Marketing, Vânzări și Service în cadrul Ford Europa. “Clienții vor iubi livrarea rapidă și fluidă a puterii pe noul EcoBoost Hybrid, urmând să se bucure în același timp de vizite mai rare la stațiile de alimentare”.

Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 de milisecunde – timp asemănător cu cel de care are nevoie un om pentru a clipi – BISG îi permite tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta și Focus EcoBoost Hybrid să opereze pe o plajă mai largă de scenarii, economisind și mai mult combustibil. Situațiile includ momentele în care mașina se apropie pe liber (coasting) de un semafor la viteze de sub 15 km/h, chiar și în condițiile în care transmisia se află în treaptă, cu pedala de ambreiaj liberă.

Tehnologia Ford EcoBlue Hybrid combină în mod similar asistența cuplului de origine electrică cu motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri pentru a genera emisii anticipate de 132 de grame CO2/km și un consum de 5.0 litri/100 km. Acest sistem va fi regăsit mai târziu în cursul acestui an pe Ford Kuga EcoBlue Hybrid.

Smart Energy Concept privește în viitor

Ford a dezvăluit astăzi și noul Transit Smart Energy Concept – un minibus unicat cu 10 locuri care ajută compania să exploreze soluții de maximizare a eficienței energetice și a autonomiei viitoarelor vehicule electrificate.

Oferind o autonomie de 150 de kilometri după 4 ore de încărcare și dezvoltat de inginerii Centrului Tehnic Ford Merkenich (Germania), conceptul utilizează șasiul lui Ford Transit și este dotat cu același sistem de propulsie electric disponibil pe StreetScooter WORK XL. Lista de inovații cu rol de economisire a energiei și de generare a energiei include:

  • O pompă de căldură inovatoare care utilizează căldura reziduală generată de componentele sistemului de propulsie, aerul de la exterior și aerul din habitaclu pentru a reduce energia utilizată de sistemul de încălzire cu până la 65%, ceea ce duce la o autonomie cu 20% mai mare.
  • O ușă glisantă acționată electric care se deschide doar pe jumătate pentru a reduce pierderile de căldură și poate fi activată de pasager prin utilizarea unui dispozitiv inteligent. Căldura, ventilația și suflanta aerului condiționat sunt dezactivate automat atunci când ușa este deschisă.
  • Scaune business încălzite și suprafețe care le permit pasagerilor să controleze temperatura zonală, reducând astfel energia necesară pentru încălzirea întregii cabine.
  • Șase panouri solare montate pe plafon încarcă o baterie de 12 volți a cărei energie este utilizată la alimentarea sistemelor care încălzesc scaunele sau iluminează cabina și pentru sistemele electrice integrate la bord, implicit încărcarea wireless a telefoanelor pasagerilor.
  • Un separator din policarbonat între ușa pasagerilor și zona scaunelor reduce și mai mult pierderile de temperatură în momentul accesului și ieșirii pasagerilor, protejându-i în același timp pe aceștia de elemente externe.
  • Iluminare ambientală care se ajustează în funcție de temperatura din habitaclu – roșu pentru cald și albastru pentru rece – influențând subliminal percepția pe care o au pasagerii în legătură cu temperatura ambientală.
  • Podea și plafon izolate termic în partea posterioară.

Viitoarele iterații ale conceptului își propun să îi permită șoferului să controleze încălzirea și răcirea la nivel de scaun individual, dar și dezactivarea climatizării în zona scaunelor neocupate de pasageri. Detecția automată a pasagerilor – inspirată de tehnologia care activează sau dezactivează airbag-urile – va face și ea parte din pachetul experimental.

Ford anticipează că debutul testelor pe șosea cu Transit Smart Energy Concept va avea loc mai târziu în cursul acestui an, după finalizarea testelor în tunelul aerodinamic.

“În dezvoltarea acestui concept am găsit o serie de moduri inteligente de economisire a energiei, iar acestea ar putea să ne ajute să îmbunătățim mai departe experiența pe care clienții o vor avea la volanul vehiculelor electrificate în viitor”, spune Kilian Vas, project leader Vehicle Architecture în cadrul Ford Europa.