Ediția de început a ,,Săptămânii europene de alfabetizare mediatică” are loc între 18-22 martie, peste 200 de evenimente fiind organizate în Bruxelles și restul Europei. Scopul inițiativei Comisiei Europene este de a promova alfabetizarea media și de a combate dezinformarea.
Comisarul pentru economie și societate digitală, Mariya Gabriel, a declarat că: ,,În Europa, predarea alfabetizării mediatice nu este sistematică, fiind adesea destul de dificil pentru cetățenii noștri să distingă între informația falsă și cea adevărată. Credem că împreună putem susține alfabetizarea mediatică pentru a asigura pluralismul, incluziunea și apăra valorile noastre. Trebuie să contribuim și mai mult la responsabilizarea cetățenilor pentru a putea face alegeri informate și a crește eficiența participării în procesul democratic. Acesta este motivul pentru care Comisia Europeană lansează prima ediție a Premiilor săptămânii europene de alfabetizare mediatică”.
Peste 130 de participanţi
Peste 130 de participanți au intrat în concurs cu proiecte de alfabetizare mediatică, clasate în trei categorii: cele mai educative, cele mai europene, cele mai invoative. Ceremonia de premiere se va desfășura pe 19 martie, în cadrul unei conferințe la nivel înalt în Bruxelles, unde se vor reuni instituții europene, organisme de reglementare în domeniul audiovizual, experți media, jurnaliști, reprezentanți ai statelor membre și cetățeni pentru a discuta despre rolul pe care îl are alfabetizarea mediatică în navigarea unui mediu mediatic modern, în evoluția jurnalismului de calitate într-o lume digitală, pentru sursele de finanțare din partea autorităților publice, cât și pentru inovațiile tehnologice.