„Cântecul iubirii, între sacru şi profan” – concert coral, la Filarmonică

0
567

Sub genericul „Cântecul iubirii, între sacru şi profan” şi sub bagheta dirijorală a lui Alan Bennett, din SUA, Corala Academică a Filarmonicii „Oltenia” (maestru de cor: Manuela Enache) va susţine duminică, 27 noiembrie, de la ora 19.00, un concert pe scena Festivalului Internaţional „Craiova Muzicală” – ediţia a XXXVIII-a. Evenimentul se desfăşoară în perioada 13 noiembrie – 17 decembrie şi reuneşte 14 manifestări muzicale extrem de diferite din punctul de vedere al structurii repertoriale.

În programul concertului coral sunt incluse creaţii de Thomas Tallis  („Lamentations of Jeremiah”), Arvo Pärt („I am the True Vine”, „Morning Star”, „The Woman with the Alabaster Box”, „Cantate Domino” – cu orgă, „Zwei slawische Psalmen”) şi Johannes Brahms („Liebeslieder Waltzes”). Vor acompania la pian Corina Stănescu şi Liviu Pîrvu. Un bilet pentru concert costă 10 lei, iar pentru elevi, studenţi şi pensionari preţul este redus la jumătate.

 

Muzicianul ALAN BENNETT şi-a dobândit experienţa dirijorală datorită îndrumărilor de care a beneficiat din partea câtorva din cei mai valoroşi dirijori ai lumii, precum şi în mediul universitar. Studiile de master în specializarea dirijat coral le-a absolvit la Greensboro (Carolina de Nord), în cadrul Universităţii, continuându-şi, apoi, pregătirea muzicală în specializările canto şi dirijat coral la Universitatea din Bloomington (Indiana). În prezent, este profesor de canto şi de studii muzicale în cadrul acestei prestigioase instituţii de învăţământ superior.

S-a remarcat, de asemenea, în ipostaza de solist vocal (tenor), desfăşurând o importantă activitate concertistică ca membru în diferite ansambluri corale, alături de care a întreprins turnee de amploare în SUA, Canada, Europa, America Centrală şi de Sud şi Asia. Performanţele sale artistice s-au bucurat de aprecieri din partea criticilor de specialitate, fiind laureat al Premiilor „Grammy”. A realizat înregistrări valoroase cu lucrări reprezentative din perioada Evului Mediu şi a Renaşterii, până la creaţia vocală contemporană (inclusiv înregistrări în premieră ale unor lucrări aparţinând compozitorilor Steve Reich şi Arvo Pärt).