Serviciile de urgenţă 112 şi pentru persoanele cu deficienţe de auz şi vorbire

0
357

După mai multe luni de campanie pentru conştientizarea necesităţii de a acorda un acces deplin la numărul european de urgenţă 112, declaraţia scrisa referitoare la 112 pentru utilizatorii surzi, cu deficienţe de auz şi vorbire, pentru persoanele cu handicap şi pentru situaţiile în care este nevoie de discreţie în momentul apelului, a fost adoptată oficial de Parlamentul European, întrunind un număr record de semnături – peste 460.

112 este numărul de telefon de urgenţă unic pentru toată Europa, care s-a dovedit a fi eficient în toate ţările UE. Acest număr oferă informaţii pentru situaţiile în care apelantul nu este sigur ce serviciu de urgenţă este mai adecvat, redirecţionează apelurile la serviciile de urgenţă relevante şi este un număr mai uşor de reţinut decât listele de numere de urgenţă pentru fiecare ţară. Această declaraţie, susţinută de deputaţi europeni din patru grupuri politice din Parlamentul European, transmite un mesaj politic foarte clar şi puternic Comisiei Europene, solicitând să prezinte propuneri legislative şi de standardizare, în scopul de facilita accesul la numărul de urgenţă 112 care ar trebui să devină accesibil prin intermediul unor servicii şi reţele de comunicaţii mai largi, precum SMS-ul şi tehnologiile video.

Accesat prin intermediul limbajului semnelor

Europarlamentarul Marian-Jean Marinescu, iniţiatorul acestei declaraţii a explicat că “implementarea SMS-ului nu ridică probleme tehnice majore şi consider că este oportun ca serviciul 112 să poata fi imediat operabil prin SMS şi deci să fie inclus în serviciile centrelor de telefonie şi fax. SMS-ul este un serviciu care ar putea fi de mare folos în situaţii de urgenţă în care este nevoie de discreţie în momentul apelului.”. Vicepreşedintele PPE a mai adăugat că este nevoie de o nouă generaţie a serviciilor 112 care să fie fiabilă şi accesibilă pentru toţi cetăţenii UE, independent de handicapul utilizatorului sau de natura situaţiei de urgenţă. Ar trebui să fie puse în aplicare cele mai recente tehnologii video, astfel încât numărul 112 să poată fi accesat prin intermediul limbajului semnelor şi în timp real prin interpretare şi subtitrare. De asemenea, trebuie să existe un acces deplin la 112, indiferent de aparatul telefonic sau de furnizorul de servicii utilizate.