GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare anunță lansarea celei de-a șaptea ediții a campaniei Zâmbește România, ducând astfel mai departe misiunea companiei de a îmbunătăți sănătatea orală a românilor.
„După șase ani de acțiuni și eforturi continue, ne bucurăm să vedem rezultate încurajatoare și să aflăm că audiența noastră, formată până acum din copii și adolescenți, și-a însușit regulile elementare de igienă orală. În acest an ne orientăm atenţia asupra părinților lor şi adulţilor în general, întrucât datele arată că 81% dintre români suferă de probleme ce țin de sensibilitatea dentară și afecțiunile gingivale. Această incidenţă este cea mai mare din ţările Europei Centrale şi de Est analizate, de aceea e vital să facem un pas strategic și să comunicăm cu adulții despre aceste probleme orale specifice, încercând să le insuflăm un grad mai mare de responsabilitate pentru zâmbete sănătoase pe întreg parcursul vieţii lor”, a declarat Sylwia Piankowska, General Manager, GSK Consumer Healthcare, România și Balcani.
În ciuda numărului mare de români afectați, potrivit studiilor, cei mai mulți dintre aceștia nu folosesc produse de igienă orală specializate, fie pentru că nu percep simptomele ca aparținând unor afecțiuni, fie pentru că le acceptă şi atunci evită mâncărurile care le produc disconfort. Statisticile mai arată că segmentul terapeutic (sensibilitate dentară și afecțiuni gingivale) a reprezentat astfel, în anul 2017, doar 23% din totalul de pastă de dinți achiziționată. „Nu trebuie să neglijăm sensibilitatea dentară și sângerările gingivale, căci, în timp, acestea se pot agrava. În cazul sângerărilor gingivale lăsate netratate, se poate ajunge chiar la pierderea dinților. Suntem încrezători că prin acțiunile Zâmbește România în 2018 vom reuși să creștem gradul de informare în ceea ce privește sensibilitatea dentară și sângerările gingivale, vom face România să zâmbească sănătos”, a adăugat Sylwia Piankowska.
De la prima ediție lansată în anul 2012 și până în prezent, peste 165.000 de persoane au beneficiat direct de informații, soluții sau produse oferite în cadrul campaniei Zâmbește România. Pe parcursul ultimelor șase ediții, GSK Consumer Healthcare a înlocuit peste 50.000 de periuțe de dinți uzate cu unele noi, vizitând mai multe orașe cu programul Rabla Pentru Periuța ta. Peste 80.000 de copii au învățat regulile pentru o igienă orală corectă prin programul educațional derulat în școli și grădinițe. Iar prin campania de responsabilitate socială 1%, peste 58.000 de euro au fost direcționați către tratamente stomatologice pentru copiii din comunitățile rurale Salvați Copiii. În anul 2017, Zâmbește România a creat un nou canal de comunicare, aplicația #CoolBrushing, cu scopul de a aduce în atenția adolescenților cele mai importante reguli de igienă orală și de a-i face să privească spălatul pe dinți ca pe o activitate „cool”, parte din stilul lor de viață actual.