Săptămâna trecută, europarlamentarii au avut o activitate intensă în comisiile de specialitate, astfel că deputatul european Marian Jean Marinescu, vicepreşedintele Grupului PPE din PE, a fost plecat în Italia, împreună cu Comisia de Transport, unde a vizitat o staţie de metrou, una de cale ferată şi trei porturi maritime. Majoritatea acestor investiţii sunt realizate pe fonduri europene.
Deputatul român a făcut câteva comentarii în legătură cu investiţiile în infrastructură făcute de italieni, mai precis, a discutat despre utilitatea acestora, dar şi despre costuri, nu foarte mici. “Am văzut în Napoli lucrări pentru metrou, două staţii de metrou, foarte interesante. Vă daţi seama, vorbim de metrou în Italia, unde la fiecare 5 metri, dacă sapi mai găseşti o urmă a romanilor şi lucrurile, iar dacă se descoperă ceva, imediat se conservă, iar acele descoperiri arheologice vor face parte din staţie. Oricum, lucrurile sunt foarte complicate şi se lucrează intens. În plus, actualul primar al oraşului Napoli a fost timp de doi ani preşedintele Comisiei de Control Bugetar în Parlamentul European, aşa că ştie foarte bine ce înseamnă să administrezi bani europeni şi în mod cert, ţine cont de acest lucru şi la Napoli. Am mai văzut o staţie de cale ferată, de tren de mare viteză, unde eu am avut nişte întrebări, unde costul mi s-a părut foarte mare, 80 de milioane de euro pentru o staţie, într-adevăr cu o arhitectură interesantă, dar mi s-a părut ineficientă. Şi asta mai ales că veneam din Sicilia, unde toată lumea s-a plâns că nu există legătură cu restul Italiei, adică proiectul de construire a podului peste strâmtoarea Messina se tot amână. Linia de cale ferată de viteză mare a început către Bali, către est nu către sud şi atunci am întrebat dacă nu cumva era mai bine să se construiască câţiva kilometri de cale ferată decât să se construiască o staţie. Este şi la 15 km de oraş, adică, trebuie să existe o altă legătură cu oraşul şi costă foarte mult”, a mai spus Marian Jean Marinescu, cu privirea la modul în care se investeşte în infrastructura din Italia.
Italienii investesc şi în porturi
Vicepreşedintele PPE a mai vizitat şi trei porturi, două în Sicilia şi unul la Napoli, şi a constatat că italienii au un interes aparate şi pentru infrastructura portuară. “Se dezvoltă, cam asta e concluzia. Acum se adaptează la noua situaţie mondială cu transporturile. S-au concentrate firmele de containere şi încearcă să intre în acest circuit. În cazul celor din Sicilia este mai complicat şi asta pentru că deşi sunt în mijlocul Mării Mediterane, de la ei să plece marfa mai departe este foarte greu. Cei din Napoli au un volum de marfă foarte mare şi se descurcă”, a mai spus europarlamentarul Marian Jean Marinescu.