Judeţul Dolj, singurul din ţară care are două medii maxime la simularea Evaluării naţionale

0
556

În zilele de 22 şi 23 februarie, elevii clasei a VIII-a au susţinut simularea examenului de Evaluare naţională, la cele două probe: Limba şi Literatura română, respectiv Matematică. Conform rezultatelor, judeţul Dolj se află pe locul zece pe ţară în ceea ce priveşte notele de peste 5,00 (46,66%), dar, fapt mai mult decât îmbucurător, pe primul loc în ceea ce priveşte media maximă obţinută: două note care ating perfecţiunea – 10,00.

 În unităţile de învăţământ universitar din Dolj s-a constatat o prezenţă de circa 90% la simularea examenului de Evaluare naţională. Conform datelor centralizate, au fost obţinute 2.186 de medii peste 5,00, ceea ce clasează judeţul pe locul al zecelea în ierarhia naţională. Dintre acestea, 551 au fost în intervalul 5,00 – 5,99, 495 între 6,00 – 6,99, 486 cuprinse între 7,00 – 7,99, 460 fiind pe tronsonul 8,00 – 8,99, iar 192 între 9,00 – 9,99. Două note de 10 au fost obţinute de doi elevi – unul de la Şcoala Gimnazială „Mircea Eliade”, celălalt de la Şcoala Gimnazială „Traian”.

La Limba şi literatura română au fost obţinute 16 note maxime, iar la Matematică, cinci de „zece”. Din cele 155 de unităţi de învăţământ, clasamentul, atât la partea superioară a sa, cât şi la cea inferioară, se prezintă astfel: la „fruntaşi” – Şcoala Gimnazială „Mircea Eliade” (96,46% medii peste 5,00), Colegiul Naţional „Elena Cuza” (94,92%) şi Şcoala Gimnazială „Gheorghe Ţiţeica” (92,11%). Din păcate, la „codaşi”, cu procentaj de minim absolut, sunt opt unităţi şcolare: Şcoala Gimnazială din Sălcuţa, Şcoala Gimnazială din Gogoşu, Şcoala Gimnazială din Coţofenii din Faţă, Şcoala Gimnazială din Caraula, Şcoala Gimnazială „Nicolae Gh. Popescu” din Întorsura, Şcoala Gimnazială „Marin Sorescu” din Bulzeşti, Şcoala Gimnazială „Alecsandru Nicolaid” din Mischii, Liceul Tehnologic „Dimitrie Filişanu” din Filiaşi.

Măsuri pentru remedierea deficienţelor

Rolul acestor simulări este unul prin care se identifică, de către elevi, profesori şi părinţi, nivelul real de pregătire atins, până la momentul testelor, pentru ca, ulterior, să se poată stabili planuri remediale individuale. „Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj a solicitat tuturor unităţilor şcolare rezultatele la simulare şi va concepe un raport ce include măsuri pentru o mai bună pregătire a elevilor de clasa a VIII-a. Printre acestea se regăsesc: realizarea unei diagnoze clare la nivelul judeţului; analiza, în cadrul şedinţelor cu directorii, a rezultatelor obţinute la simulare; elaborarea, de către fiecare şcoală, a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de Evaluare naţională, monitorizat de către ISJ Dolj; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite, care au obţinut rezultate slabe la simulare, inspecţii de specialitate, cu precădere la unităţile care au obţinut rezultate foarte slabe la probele din luna februarie”, a precizat prof.  Nicoleta Liţoiu, purtător de cuvânt al ISJ Dolj.