Șase tineri din Europa și Asia fac imagine Craiovei prin proiectul „ReBranders”

0
317

Șase tineri din Canada, Grecia, Letonia, Malaezia și Hong Kong au venit la Craiova dornici să ofere din experiența lor, dar și să învețe lucruri noi în cadrul proiectului „ReBranders”, derulat de AIESEC și aflat la prima ediție. Beneficiare vor fi Casa de Cultură „Traian Demetrescu” și Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj, cărora tinerii – care studiază fie marketingul, fie designul – le vor recrea imaginea, mai cu seamă în spațiul on-line, atât de accesibil celor de vârsta lor. Pentru a participa la proiectul multicultural „ReBranders” – pe care spun că îl consideră foarte interesant –, cei șase au avut de trecut două probe: una constând în prezentarea unui portofoliu, cealaltă în susținerea unui interviu. Cu toții se află acum prima dată în România, țară despre care recunosc că nu știau decât că este tărâmul lui Dracula…

Oferă suport în creșterea vizibilității pe piață pentru două instituții cultural-educative

Inițiativă a AIESEC România, proiectul „ReBranding” a fost implementat deja, la nivel național, în Timișoara, Iași și Cluj-Napoca. El vine în sprijinul instituțiilor și ONG-urilor în vederea îmbunătățirii imaginii acestora în mediul local din care provin și, în egală măsură, dorește să dezvolte comunitățile locale prin metode ingenioase de promovare. Proiectul este bazat pe aducerea unui număr mare de voluntari internaționali care au cunoștințe de marketing, ce le permit să construiască un plan de promovare solid pentru entitățile implicate în proiect. Un plan care implică cunoștințe de design (Photoshop, Corel Draw etc.), PR, fotografie, web, toate îmbinate într-un mod creativ, pliat pe necesitățile fiecărei instituții în parte. Până în prezent, prin intermediul „ReBranders” peste 150 studenți internaționali au venit în România și peste 100 de entități au beneficiat de campanii de rebranding din partea acestor voluntari.

Un proiect binevenit și în perspectiva candidaturii Craiovei la titlul de Capitală Culturală Europeană

La Craiova, proiectul „ReBranders” se derulează în perioada 14 iulie – 18 august, cu sprijinul a șase tineri internaționali veniți din Hong Kong / China – Yuen Sin Yau (Jelly) și Kwan Ka Man, Canada – Katherine Karr, Lenonia – Lelde Sileniece, Grecia – Nektarios Stergiopoulos și Malaezia – Lee Meng Yee (Mandy). Timp de cinci săptămâni, aceștia vor oferi suport în creșterea vizibilității de piață îndeosebi pentru Casa de Cultură „Traian Demetrescu” și Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Dolj. Cei șase au participat deja la un training, prilej cu care au luat contact cu realitatea craioveană și și-au clarificat responsabilitățile pe care le au în cadrul proiectului.

«„ReBranders” constituie un prilej foarte bun nu numai pentru instituția noastră, ci și pentru municipiul Craiova, în perspectiva candidaturii la titlul de Capitală Culturală Europeană, de a-și modifica percepția proprie pe care o are asupra sa. Dar este binevenit și pentru că acești internaționali pot privi cu un ochi lucid, obiectiv ceea ce se întâmplă în oraș, pot să ne dea sugestii în ceea ce privește această activitate de branding și rebranding, foarte necesară atunci când vorbim de o competiție ca cea în care este angrenat orașul nostru», consideră Cosmin Dragoste, managerul Casei de Cultură „Traian Demetrescu”.

Tinerii recreează materialele promoționale și paginile de socializare

Cei șase tineri dețin cunoștințe îndeosebi în domeniile marketing, PR și design, iar responsabilitățile lor se vor concretiza în direcția creării unei mai mari vizibilități în mediul on-line pentru cele două instituții craiovene. „Înainte de începerea proiectului, noi am intrat în contact cu instituțiile, am făcut un fel de studiu de caz prin care să vedem exact nevoile pe care le au. Așa că am decis să ne axăm pe realizarea de materiale vizuale – flyere, postere, bannere, dar și pe partea de social media, în care o să recreăm paginile de socializare”, spune Diana Bîzoc, președinte al comitetului de organizare „ReBranders”.

„Timp de cinci săptămâni, tinerii vor încerca să ajute la îmbunătățirea imaginii acestor instituții, să vină cu idei, să implementeze ceea ce au învățat de-a lungul timpului. Dat fiind faptul că ei sunt din mai multe țări, au alte viziuni, percepții diferite. La final, sperăm ca partenerii noștri să fie mult mai vizibili on-line și să ofere mai multe materiale atractive pentru studenți”, a adăugat aceasta.

Și Cosmin-Nicușor Firu, responsabil Comunicare și Marketing în cadrul AIESEC Craiova, este de părere că internaționalii vor reuși să ajute la promovarea Craiovei și a instituțiilor ei: „Acest proiect vine ca un răspuns la problema cu care, din punctul meu de vedere, Craiova se confruntă: prea slaba implicare a tinerilor în promovarea orașului nostru. Proiectul își propune să aducă inovație în brandul instituțiilor vizate și cred că va reuși, pentru că studenții internaționali implicați sunt foarte bine calificați”, a declarat Cosmin Firu.

***

Bucuros de oaspeți și, totodată, curios să vadă, pe parcursul proiectului, ce materiale promoționale vor propune spre realizare tinerii internaționali, managerul Casei de Cultură „Traian Demetrescu”, Cosmin Dragoste, și-a exprimat speranța că „ReBranders” nu va fi primul și singurul proiect derulat în parteneriat cu AIESEC Craiova. „Sperăm să fie începutul unei colaborări de durată cu această organizație foarte vizibilă la nivel național și internațional și care depune o muncă extraordinară pentru a facilita accesul tinerilor la diverse activități”, a subliniat acesta.

AIESEC este cea mai mare organizație de tineri la nivel internațional, prezentă în peste 124 de țări și teritorii. Organizația oferă tinerilor o experiență de dezvoltare inedită, bazată pe oportunități de leadership și posibilități de exchange într-un mediu internațional. Prezența AIESEC în România s-a făcut remarcată timp de 24 de ani, inițial în București, iar în prezent în alte 13 orașe.