Primăria Craiova vrea un alt pasaj subteran pe sub Calea București

4
921

Primăria Craiova ia în calcul construirea unui nou pasaj subteran. Acesta ar urma să fie amenajat pe sub Calea București, pentru a fluidiza traficul în intersecția de la Universitate. Autoritățile au programat această investiție pentru anii următori, finanțarea urmând să fie asigurată tot prin fonduri europene, ca și la celălalt pasaj ce a fost inaugurat în vară pe sub strada Arieș.

Deși s-a construit pasajul subteran de sub strada „Arieș” – care a fost dat, ieri, în administrarea RAADPFL Craiova pentru întreținerea lui – se pare că traficul în una dintre cele mai mari intersecții ale Craiovei va rămâne tot nerezolvat. Autoritățile sunt convinse că lucrurile nu se vor schimba în intersecția de la Universitate nici după ce vor fi încheiate lucrările care se fac acum pentru reabilitarea căii de rulare a tramvaiului și nici după ce va fi pus în funcțiune sistemul de„undă verde”, care, de asemenea, se instalează tot acum. „Intersecția de la Universitate este una foarte dificilă. Sensul giratoriu este doar o soluție provizorie deoarce la ora aceasta se derulează un alt proiect european pentru fluidizarea traficilui Calea București – Calea Severinului. Însă nu știu cât va rezolva și această soluție problema pe care o avem acolo”, a declarat viceprimarul Mihail Genoiu, în plenul de ieri.

Semafoarele inteligente nu vor rezolva problemele în trafic

Potrivit viceprimarului, deja au fost montate semafoare la toate intersecțiile de pe porțiunea Calea Severinului-Calea București, iar după ce vor fi puse la punct toate detaliile, vor dispare toate sensurile giratorii, inclusiv cel de la intersecția cu „Frații Golești”, și va fi pus în funcțiune sistemul de undă verde. „Pe o perioadă de cinci ani va funcționa sistemul de semafoare inteligente, cu urmărirea traficului și cu reglarea timpilor în funcție de traficul pe care îl vor contoriza”, a precizat Genoiu. Reamintim că sistemul de undă verde este un proiect mai vechi, care are o valoare de 9,8 milioane de lei, fonduri europene, fiind scos la licitație de mai multe ori de către municipalitate. Prin această investiție, se modernizează toate cele 16 intersecții existente pe traseul Calea Severinului-Calea București, sistemul constând în montarea unor „bucle de inducție” pe calea de rulare a tramvaiului și în carosabil care permit monitorizarea în timp real a circulației și asigurarea priorității pentru autoturisme.

Încă un pasaj subteran, dar orientat altfel

Dar se pare că nici acest sistem inteligent de fluidizare a circulației nu va reuși să-i vină de hac aglomerației care se produce în această intersecție. Autoritățile susțin că soluția ar fi construcția unui nou pasaj, acesta urmând să preia mult din traficul de pe Calea București. „Din discuțiile pe care le-am avut la nivelul Primăriei cu proiectantul inițial, firma Search Corporation, soluția este un alt pasaj. Pe noile proiecte europene, pe axele care se vor deschide 2014-2020, va fi construit un nou pasaj”, a anunțat, ieri, viceprimarul Genoiu. Acesta a precizat că pasajul inițial nu mai poate fi coborât ca să se iasă pe strada „Carol”, la fostul restaurant „Țărăncuța”, din cauza nivelului la care a fost construit. „Însă soluția pe care ne-au transmis-o proiectanții a fost de coborâre a benzilor auto pe Calea București. O soluție care să însemne o altă cocoașă este anormală. Ei ne-au transmis că nu există nicăieri în lume sistemul de cocoașă după cocoașă. Ne-au dat și exemple de sistemul care se practică, la Bruxelles sau Paris, este cel sinusoid. O intersecție se practică suprateran și una subteran”, a mai spus viceprimarul Craiovei.

S-au evitat niște exproprieri

Inițial, soluția pentru pasajul subteran de sub strada „Arieș” a fost ca acesta să fie unul cu ieșire în intersecția cu strada „Vasile Alecsandri”. Autoritățile spun că s-a renunțat la acest proiect și s-a mers pe varianta unui pasaj mai scurt (fără trecere pe sub Calea București) deoarece presupunea niște expropieri în apropierea fostului restaurant „Țărăncuța”. „Ar însemna ca acest pasaj să fie subteran, următorul de la Frații Golești să fie suprateran, cel de la Institut – subteran, iar cei de la Viitorul – suprateran. Acesta este sistemul care se practică, exceptând, bineînțeles, sistemul care se practică la pasajul Bucur-Obor, care este un suprateran mare. Dar în situația în care acest suprateran este finalizat, asta e singura soluție”, a mai spus viceprimarul Craiovei. Fără a oferi prea multe alte detalii în această privință, Genoiu a precizat că Prmăria Craiova a prevăzut deja construcția pasaj subteran de sub Calea București în următoarele proiecte.

4 COMENTARII

  1. altfel era rezolvata treaba pasajelor sub si supraterane daca cel de la km 0 se termina la stomatologie sau de ce nu la pod electro:)…craiova are nevoie si de alte strazi principale nu numai centrul orasului, pt ca nu suntem precum bals. ar trebui unele subterane care sa traverseze craiova de la sud la nord si altele de la vest la est dar nu tot prin zona caii bucuresti

  2. Cele mai bune solutii: un pod peste toata Calea Bucuresti pana la Electro sau pana la Pielesti si un pod peste pasajul actual de la Universitate. In cazul asta ar mai trebui un pod si pe strada A. I. Cuza.

  3. Sa facă Olguța un spagat sa treacă tot traficul pe acolo.pai bă genoiule, Craiova nu e San Francisco,are sute de alte probleme , toate străzile st rupte

Comments are closed.