Începând din acest an, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Dolj impun reguli mai stricte pentru organizarea taberelor şcolare.
În luna februarie a acestui an, Ministerul Educaţiei a publicat în Monitorul Oficial Ordinul ministrului Educaţiei Naţionale privind aprobarea Condiţiilor de organizare a taberelor, excursiilor, expedițiilor şi a altor activităţi de timp liber în sistemul de învăţământ preuniversitar.
Astfel, profesorii care intenţionează ca în acest an şcolar să îşi ducă elevii în expediţii în afara oraşului trebuie să ceară aprobarea ISJ Dolj, dar să şi întocmească dosare cu zeci de acte. Potrivit acestui regulament, “este nevoie de acordul părintelui, declaraţia elevului, avizul medical pentru elevii participanţi, avizul epidemiologic, declaraţia pe proprie răspundere a conducătorului delegat şi a cadrelor didactice însoţitoare privind asigurarea securităţii elevilor pe toată perioada deplasării”.
Mai mult decât atât, profesorii care organizează excursii sau tabere şcolare sunt obligaţi să asigure prezenţa unei persoane specializate în acordarea primului ajutor, în cazul în care operatorul economic nu oferă acest lucru. Apoi la fiecare grup de 10-15 elevi trebuie să fie asigurat câte un învăţător, profesor sau animator, la un grup de 5-7 elevi – câte un cadru didactic pentru excursiile în străinătate, la 100-200 de elevi – câte un cadru sanitar mediu.
În ceea ce priveşte taberele pentru preşcolari la 15-20 de copii sunt necesare două educatoare şi o supraveghetoare de noapte, iar la 100 de preşcolari – câte un cadru sanitar mediu. În taberele izolate cu efectiv mai mic de o sută de elevi sunt necesari un cadru sanitar mediu şi un medic.
De asemenea, elevii au obligaţia de a nu recurge la acte de violenţă pe parcursul desfăşurării taberei sau excursiei, să nu părăsească grupul, să nu pună în pericol participanţii prin acţiuni periculoase, să nu deţină obiecte inflamabile etc.
Un lucru foarte important care trebuie retinut:
Pe langa cele prezentate in articol,exista prevederi clare impuse de Patronatul din Turism si care se regasesc in lege ,astfel incat ,organizarea excursiilor scolare se vor face NUMAI prin agentii de turism licentiate ,iar mijloacele de transport trebuie obligatoriu clasificate.Personal am propus inca o conditie obligatorie:conducatorii auto sa aiba minim 5 ani experienta si sa participe la cursuri de formare profesionala in turism,sa poarte tinuta corespunzatoare ,etc.Mai este timp pana sa le randuim pe toate.
Multumesc !
Comments are closed.