Astăzi, în 80 de cafenele Julius Meinl din întreaga ţară, versurile devin moneda de schimb

0
470

Vinerea aceasta, pe 25 octombrie, în 80 de cafenele Julius Meinl din întreaga țară, versurile devin monedă de schimb: consumatorii își vor putea cumpăra cafeaua nu cu bani, ci cu versuri! Activarea face parte din campania Julius Meinl „Poezia poate face lumea mai bună”, prin care brandul urmărește readucerea poeziei în vizorul publicului larg.

În urmă cu aproape 3 săptămâni, într-una dintre cele mai ploioase zile din această toamnă, Julius Meinl oferea bucureștenilor o dimineață neașteptat de frumoasă: o parte din trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri cu versuri. Acum, Julius Meinl revine cu un nou proiect, construind pe aceeași idee – și lansează singura zi din an în care versurile devin monedă de schimb!

Demult visam o lume în care banii nu au nicio valoare și orice poate fi cumpărat cu versuri. Aș fi fost miliardar deja. Poate o cafea e doar începutul…”, spune Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia.

Julius Meinl, brandul care inspiră poeții încă de la 1862 („Inspiring poets since 1862”), provoacă la redescoperirea și recunoașterea poeziei din viața secolului în care trăim.

Într-o lume condusă de bani și putere financiară, am ales să demonstrăm că poezia are influență chiar și asupra lor. Dacă o poezie poate schimba lumea, acum ea poate sa îți achite o cafea. Un gest simbolic ce monetizează forța poeziei”, spune Radu Pilat, Community Marketing Expert Heist Industries, agenția care se ocupă de campanie.

Versurile vor funcționa pe post de monedă în 31 de orașe din țară, după cum urmează: Arad, Bistrița, Botoșani, București, Buzău, Cluj Napoca, Constanța, Craiova, Cristuru Secuiesc, Dej, Deva, Galați, Gherla, Odorheiu Secuiesc, Petroșani, Pitești, Ploiești, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Roman, Sâncrăieni, Selimbar, Sf Gheorghe, Sibiu, Sighișoara, Slatina, Suceava, Târgoviște, Târgu Mureș, Târnăveni și Timișoara. Lista completă a cafenelelor este disponibilă aici.

Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze – unde, de-a lungul secolelor, artiștii s-au întâlnit să își împărtășească unii altora gândurile, ideile și dorințele, sau pur și simplu să citească sau

să își compună capodoperele – și-a făcut o misiune din a spune oamenilor că poezia poate transforma societatea în care trăim într-o lume mai bună și mai frumoasă.