Peste 24 de milioane de euro vor fi investite în modernizarea infrastructurii Aeroportului Craiova

0
465

Peste 24 de milioane de euro vor fi investite în modernizarea infrastructurii Aeroportului Craiova, ca urmare a acceptării proiectului de către experţii JASPERS şi Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport, a anunţat, ieri, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa. Şeful administraţiei doljene a menţionat că la finalul investiţiei, Aeroportul Craiova va deveni unul dintre cele mai moderne din ţară, condiţiile asigurate operatorilor aerieni recomandându-l ca aeroport-rezervă pentru Otopeni.    

„Avem o veste extraordinară privind Aeroportul Craiova, pentru care începe oficial o nouă etapă a modernizării, de data aceasta cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Sectorial Transport. Este vorba despre o sumă de peste 24 de milioane de euro pentru investiţii în infrastructură, bani atraşi de către Consiliul Judeţean Dolj şi Aeroportul Craiova, printr-un proiect la care lucrăm de câţiva ani. Avem, aşadar, susţinerea financiară pentru a-l pune în operă la deplina amploare la care l-am gândit – o lucrare care să reziste probei timpului. Autoritatea responsabilă din cadrul Ministerului Transporturilor ne-a anunţat că soluţia noastră tehnică a fost agreată şi de experţii JASPERS, precizându-ne că pot fi începute demersurile pentru organizarea licitaţiei de atribuire a contractului de proiectare şi execuţie. Vedem astăzi că se materializează un proiect al nostru căruia, atunci când îl anunţam prima dată, mulţi poate că nu îi dădeau mari şanse de izbândă. Dar se ştie că soarta ţine cu cei curajoşi, iar noi ne-am bătut ani la rând, având convingerea fermă că vom reuşi…”a mai spus Ion Prioteasa.

„Vreau să le mulţumesc consilierilor judeţeni”

Preşedintele CJ Dolj a spus totodată că în mod cert această investiţie de 24 de milioane de euro n-ar fi fost posibilă dacă, în ultimii ani, administraţia judeţeană n-ar fi alocat alte câteva milioane de euro din bugetul propriu pentru ceea ce a însemnat, practic, aducerea acestui aeroport la standarde europene. „Vreau să le mulţumesc consilierilor judeţeni şi tuturor celor care au susţinut şi şi-au dat concursul la reuşita acestui plan ambiţios, cu satisfacţia că, iată, astăzi avem ocazia să vedem încă o dată toate aceste eforturi recompensate.  Fondurile pe care le-am obţinut prin acest proiect vor fi folosite pentru rezolvarea unor aspecte de maximă importanţă pentru infrastructura aeroportuară: reabilitarea integrală a pistei de aterizare – decolare, extinderea căii de rulare şi achiziţionarea şi instalarea unui sistem modern de balizaj, care va permite operarea în condiţii dificile…” a subliniat preşedintele CJ Dolj.

Craiova va deveni aeroport-rezervă pentru Otopeni

Proiectul de modernizare este complex şi el va viza extinderea platformei din faţa terminalelor, o măsură absolut necesară, luând în calcul faptul că traficul va creşte simţitor încă de anul viitor, când vor avea săptămânal cel puţin 15 zboruri directe către destinaţii din Uniunea Europeană, deci vor fi şi zile cu câte trei aterizări şi decolări. Ion Prioteasa a susţine că mărind această platformă, ne asigurăm că îmbarcarea şi debarcarea călătorilor se vor derula cu operativitate. „În ansamblu, Craiova va avea unul dintre cele mai moderne aeroporturi din ţară. Este clar că, odată realizate toate aceste investiţii, care duc la creşterea gradului de siguranţă şi a capacităţii de deservire a operatorilor aerieni, Craiova va deveni aeroport-rezervă pentru Otopeni, pe zona de vest a acestuia. Practic, către noi vor fi redirecţionate aeronavele, în situaţiile în care nu se va putea ateriza la Bucureşti”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj.

Se creează astfel, o legătură rutieră rapidă cu Capitala

Şeful administraţiei doljene a punctat imediat şi un alt atu important – autostrada către Piteşti, o investiţie pe care, anul trecut, premierul Victor Ponta o anunţa la Craiova, cu ocazia participării chiar la inaugurarea aeroportului modernizat. „Iată că acest proiect prinde contur, în sensul că, la cererea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Consiliul Judeţean Dolj a eliberat certificatul de urbanism necesar actualizării studiului de fezabilitate. Se creează astfel, pentru Craiova, o legătură rutieră rapidă cu Capitala şi, mai departe, cu Constanţa, printr-un sistem de autostrăzi, ceea ce nu doar că va facilita circulaţia pasagerilor, ci va însemna impulsionarea investiţiilor. Spun acest lucru pentru că dezvoltarea aeroportului şi cea a mediului de afaceri din zonă sunt în directă legătură şi se susţin reciproc”, a subliniat Ion Prioteasa.

Conturarea unui pol industrial puternic

Reprezentanţii administraţiei judeţene consideră că modernizarea aeroportului şi creşterea capacităţii acestuia asigură o importantă poartă de intrare pentru investitori, făcând întreaga regiune mai accesibilă şi mai atractivă din acest punct de vedere. „Şi, în acest sens, consiliul judeţean pregăteşte terenul viitoarei dezvoltări economice, prin deschiderea Parcului Industrial «Craiova 2», unde, pe o suprafaţă de 30 de hectare, vom oferi facilităţi companiilor care înfiinţează puncte de lucru şi creează locuri de muncă. Pe de altă parte, conturarea unui pol industrial puternic pe această nouă platformă de afaceri – lucru care, dată fiind reuşita Parcului Industrial «Craiova 1», am convingerea că se va întâmpla – este de natură să determine abordarea ideii de creare a unui terminal cargo la aeroport. Se asigură astfel posibilitatea ca producţia fabricilor din sud-vestul ţării să fie transportată mai uşor, pe calea aerului, către principalele pieţe de desfacere”, a precizat Ion Prioteas, preşedintele CJ Dolj.

Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj : 

„Totodată, se impune să ne gândim, în perspectivă, la o nouă etapă de dezvoltare a acestui aeroport, cel mai probabil prin construirea unui nou terminal pentru pasageri, în situaţia în care evoluţia traficului aerian va urma şi pe viitor această creştere spectaculoasă din perioada 2013 – 2014. Într-un interval scurt de timp, rutelor deja clasice Craiova – Milano i Craiova – Roma li se adaugă cursele directe de la şi către Londra, iar apoi, de anul viitor, Bologna, Dortmund şi Barcelona. Practic, de pe Aeroportul Craiova se va zbura şapte zile din şapte. În paralel, rămâne să vedem şi cum se vor mobiliza operatorii de turism din regiune în ceea ce priveşte organizarea unor curse în regim charter către destinaţii de vacanţă din Turcia şi din Grecia, dar şi către Budapesta şi Viena, sens în care noi am avut deja consultări în acest an”

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Dolj Cristinel Iovan :

 „Suntem la momentul în care punem în valoare un proiect mai vechi, de care am mai făcut vorbire şi pentru care s-a muncit mai bine de trei ani de zile. Este o investiţie care vizează, în primul rând, optimizarea pistei de decolare-aterizare şi a căii de rulare, precum şi achiziţionarea unor sisteme performante de ghidaj al aeronavelor. Răbdarea, profesionalismul echipei, transparenţa în actul decizional şi munca susţinută au fost ingredientele care au condimentat acest succes de etapă, pentru că, iată, odată cu implementarea acestui proiect, se prefigurează o nouă perspectivă pentru Aeroportul Craiova, axată pe deschiderea de noi rute către oraşe importante ale lumii. Proiectul Consiliului Judeţean Dolj de a dezvolta Aeroportul Craiova este un model de bună practică pentru modul în care o investiţie susţinută exclusiv de la bugetul CJ poate fi continuată printr-un proiect finanţat din fonduri europene. De altfel, atragerea celor peste 24 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea infrastructurii aeroportuare nu ar fi fost posibilă dacă CJ Dolj nu ar fi investit anterior în modernizarea acestuia”

Directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru:

„Cu siguranţă că, dintre lucrările pe care le presupune modernizarea infrastructurii, cea mai complexă vizează reabilitarea pistei de decolare-aterizare, cu două straturi de mixturi speciale, turnate la rece, mai ales că va fi executată fără a opri traficul aerian. În cazul în care n-am fi procedat la această investiţie, ne-am fi confruntat, din cauza degradării pistei, cu restricţii tot mai accentuate, iar numărul mediu al curselor care puteau fi operate în condiţii de siguranţă ar fi fost limitat la o aterizare-decolare pe zi. Or, la finele acestei lucrări, ştacheta va fi ridicată i condiţiile de operare mult îmbunătăţite. Spre exemplu, numărul de curse permise va urca la 3-4 zilnic“